-

stanislaw-orda : [email protected].

Don't Panic?

Pod linkiem:
https://itvp.tv/2020/03/19/dr-wolfgangiem-wodarg/

został opublikowany wywiad jakiego udzielił dr Wolfgang Wodarg niemieckiemu dziennikowi (bardziej szczegółowa informacja kim jest ów dr znajduje sie w treści wywiadu).
Ów lekarz-praktyk przedstawił interesujący  punkt widzenia na obecnie rozpętaną  histerię koronawirusową.
Wywiad przetłumaczył z niemieckiego red. Marek Wolski. Ja zaś przetłumaczyłem na jęz. polski tłumaczenie wykonane przez p. M. Wolskiego.

 

Red.:
Co za czas, Europa pogrąża się sama, a najgorsza jest w tym ta niepewność. W ramach naszego zespołu dyskutujemy już od jakiegoś czasu na ten temat tj. jak niebezpieczny jest faktycznie ten wirus ? Czy rzeczywiście przedsięwzięte drakońskie środki są uzasadnione, to bardzo skomplikowane. Dlatego chcę na ten temat porozmawiać z fachowcem od zakażeń, który mówi: “To wszystko jest totalną przesadą”. Mówił to zresztą już wcześniej, w czasie epidemii świńskiej grypy i jak się po latach okazało miał wtedy rację. Doktorze, namierzy- liśmy Pana właśnie w Grecji, ale chyba nie jako uciekiniera przed koronavirusem ?

Dr Wodarg:
Nie, potrzebowałem trochę spokoju. Jest to ważne, gdy się słyszy tyle informacji i tak dużo osób reaguje na to co właśnie dzieje się w Chinach, gdyż to wpływa także na mnie, ten informacyjny szum wysyłany w świat. Potrzeba trochę dystansu, aby uchwycić te kontury, które są istotne i ważne.

Red.:
Chciałabym Pana najpierw przedstawić, bo z pewnością słuchacze postawia kwestię, czy to wiarygodne, co ten człowiek mówi. A więc jest Pan internistą, pulmonologiem, specjalistą od zdrowia publicznego, na renomowanym John Hopkins University w USA, studiował epidemio- logię, lekarzem krajowym w Schlezwiku-Holsztynie, przez wiele lat deputowanym do Bundestagu z ramienia SPD, zasiadał jako przewodniczący podkomisji ds. zdrowia w Radzie Europejskiej, itd. Pan mówi, że to jest wszystko, co się obecnie dzieje jest przesadzone, wyolbrzymione, ale jednak ten wirus rozprzestrzenia się niewiarygodnie szybko. Czy nie trzeba na to reagować?

Dr Wodarg:
Skąd Pani wie, że wirus tak szybo się rozprzestrzenia. Jedyne co wiemy to jedynie fakt, że ilość pomiarów dla zdiagnozowania obecności wirusa wzrasta błyskawicznie. Skąd może Pani wiedzieć, że w Chinach, czy Włoszech nie było wcześniej tego wirusa? Tego przecież wcześniej nikt nie szukał.

Red.:
Chce Pan przez to powiedzieć, że wcale nie rozprzestrzenia się tak szybko, czy jak mam to rozumieć?

Dr Wodarg:
Tego nie wiem. Wcześniej tego nie szukano, nie sprawdzano. To nowy wirus, który w Chinach został znaleziony (tak to zostało upublicznione). To możliwe, że wirusolodzy, którzy zajmują się genami tego wirusa ten jego nowy rodzaj znaleźli, ale to tylko dowodzi tego, że tam byli ludzie chorzy i że wirusolodzy znaleźli coś nowego, czego wcześniej nikt nie znał.

Red.:
Ale sądzi Pan, że te obecne, drastyczne środki prewencyjne są przesadne, np. zakaz odbywania imprez, zakaz opuszczania domów?

Dr Wodarg:
Jestem praktykiem w dziedzinie zdrowia publicznego i jako lekarz krajowy musiałem podej- mować decyzje w tym zakresie, czy jakieś imprezy mogły się odbyć, czy też nie, to był mój chleb powszedni. Kiedy coś nowego, groźnego było przez kogoś zgłaszane, patrzyłem na to, co było poprzednio, wcześniej. Przy tym to bardzo dobre ćwiczenie, jeśli się tak na to spojrzy, my mamy monitoring ostrych infekcji, który jest dobrze rozwinięty. Tzn. wiemy dosyć dokładnie, czy tegoroczna fala zachorowań na grypę jest wysoka, czy będą umierać ludzie czy nie. Jest nawet monitoring obejmujący tygodniową liczbę zgonów w Europie, dla każdego kraju, co pozwala prześledzić, czy poprzedniego tygodnia zmarło więcej osób niż zazwyczaj.

Red.:
I jak to wygląda obecnie?

Dr Wodarg:
Łagodniej tzn. zgonów jest mniej niż przed rokiem. Ta zwykła o tej porze roku podwyższona liczba zgonów zimą, jest w tym roku niższa, niż wcześniej. Taka statystka nazywa się EURO MOMO, każdy może sobie tam zajrzeć http://www.euromomo.eu/index.html. Specjaliści z Instytutu Roberta Kocha musieli tam zaglądać. Tam że można sobie sprawdzić. Tę statystykę prowadzi 400 gabinetów lekarskich w Niemczech, dotyczy ona liczby przypadków nagłych poważnych chorób dróg oddechowych. Ci lekarze sprawdzają również jakiego rodzaju sa to wirusy, ale tylko pod kątem wirusów grypy.

Red.:
No tak, ale my tu mówimy o korona wirusach.

Dr Wodarg:
No właśnie, ale one wywołują te same symptomy, więc jeśli przychodzi pacjent mówi, że kaszle, ma zatkany nos i może trochę podwyższona temperaturę, to jest to traktowane jako ostra infekcja, istotna choroba dróg oddechowych. Jest wtedy zgłaszana i tym samym można uchwycić częstotliwość. Ona w tym roku nie jest szczególnie wysoka, raczej niska, więc nie mamy do czynienia z tak wysoką falą infekcji grypowych, jak to było w poprzednich latach. Nie ma obecnie niczego niezwykłego lub jakiegoś wyjątkowego odstępstwa od normy.

Red.:
To wróćmy jeszcze do samego tego wirusa. Tu panuje wielka niepewność. To jest wirus ze znanej rodziny corona, ale ten wirus jest nowy.

Dr Wodarg:
Tak samo mówiono przy SARS w 2002, 2003 roku, i ci co badali ten wirus twierdzą, że ten obecny jest bardzo podobny do tamtego SARS. Ale my wiemy równocześnie, że wirusy muszą się zmieniać, aby mogły nas uczynić chorymi. Kiedy powodują chorobę tzn., że właśnie się rozmnażają – nas potrzebują właśnie do rozmnażania – i kiedy są już znane systemowi immu- nologicznemu człowieka, który potrafi je zwalczyć i zastopować proces ich rozmnażania. Czyli wirusy, aby nas oszukać, muszą się zmieniać.

Red.:
I co to oznacza w przypadku tego wirusa?

Dr. Wodarg:
To nic nowego, że jest nowy korona wirus.

Red.:
Aha, czyli w gruncie rzeczy, jeśli to jest nowy korona wirus, to mamy do czynienia po prostu z jego nową odmianą.

Dr Wodarg:
Właśnie i nawet nie opłaca się każdego roku produkować nowego testu, tego normalnie nikt nie chciałby nawet kupić, chyba że zrobi się taką panikę jak dziś. Wtedy każdy chce go mieć, ale normalnie nie było by zainteresowania kupnem tego testu. Można na dłuższą metę wyprodukować nowe rodzaje testu, można badać wirusy tym testem, mogą to robić szpitale. Istnieją rinowirusy czy wirusy grypowe, istnieje tak wiele rozmaitych wirusów, które wywołują te same symptomy i czynią nas chorymi, a dotąd ich nikt nie badał. To zaś oznacza, iż wirusolodzy mogą każdego roku wyprodukować nowy rodzaj testu oraz wprowadzać go na rynek.

Red.:
Czyli podsumowując to wszystko, jeśli dobrze zrozumiałam, tej zimy nie mamy żadnej szczególnej sytuacji, a jeśli spojrzeć na monitoring, jest właściwie wszystko jak zwykle, nawet trochę mniej, więc gdybyśmy teraz nie testowali pod kątem korony, nikomu by się to nie rzuciło w oczy.

Dr Wodarg:
Tak, to nikt by tego nie zauważył …

Red.:
… porażające!

Dr Wodarg:
Szpitale są bardziej obciążane z powodu tej masy zapytań wywołanej paniką, niż z powodu nowych przypadków zachorowań.

Red.:
No, ale ci wszyscy chorzy, którzy są w szpitalach, którzy te szpitale przepełniają, gdzie mieliby leżeć?

Dr Wodarg:
A gdzie są te przepełnione szpitale ?

Red.:
No, we Włoszech na przykład.

Dr Wodarg:
Czyli tam gdzie wybuchła panika, gdzie dokonywano testów, tak, we Włoszech, o tym czytałem w Der Tagesspiegel, tam jest takie badanie gdzie w 104 przypadkach śmiertelnych przyjrzano się na co te osoby były dodatkowo chore i te osoby miały przynajmniej dwie lub trzy inne ciężkie choroby, które mogły spowodować zgon. Tam wykryto dodatkowo korona virus, ponoć miano testować także już zmarłych, więc nie ma się co dziwić że w sezonie grypowym, gdy się wie, że te 5 do 15 % przypadków z potwierdzonym koronawirusem odchodzi, to można wyjść z założenia, że tak jest co roku.

Red.:
… tak jest każdego roku?

Dr Wodarg:
… tzn. także w tym roku możemy się spodziewać, że w przypadku ok. 10% pacjentów z nagłą infekcją dróg oddechowych, że znajdziemy tam też korona wirusy.

Red.:
Ale mamy we Włoszech ponad 1000 zgonów i to jest wszystko jeszcze w normie?

Dr Wodarg:
Wczoraj czytałem o ponad 600 przypadkach.

Red.:
Nie, jest już ponad 1000, przejrzałam ostatnie meldunki, to był skokowy przyrost przypadków śmiertelnych.

Dr Wodarg:
Próbowałem to przeliczyć, żeby pokazać związek. Mam przed sobą takie wyliczenie z 10 marca br., to już jest trochę wstecz, ale tendencja jest ciągle ta sama. Wtedy podano, że we Włoszech dokonano dotychczas 50 tys. testów. Nie mamy danych z innych krajów, ile takich testów się wykonuje, bo jeśli wykona Pani milion testów i znajdzie Pani 600 przypadków to jest inaczej, niż gdy się bada 1000 osób i znajdzie te 600 przypadków. Wychodzi wtedy duża różnica. Powiedzmy więc, że we Włoszech wykonano te 50 tys. testów, a w tym ponad 7 357 potwierdzonych pacjentów z wynikiem pozytywnym, czyli z korona wirusem. To odpowiada mniej więcej zwykłemu 5 do 15 procent. Czyli to jest to, czego można by się normalnie spodziewać, nie więcej.

Red.:
Są też ludzie, którzy sądzą, że Włochy są tak szczególnie dotknięte, bo to kraj z najbardziej starzejącym się społeczeństwem, średnia wieku jest najwyższa w Europie, czy to może mieć jakiś związek z tym, że akurat tam tak dużo osób zmarło?

Dr Wodarg:
Teoretycznie może, ale wtedy musieliby też umierać przez inne wirusy, czy rodzaje grypy, to nie ma nic wspólnego z koronowirusem. Jest prawdą, że jak ludzie się starzeją, to i umierają. Jak starzy ludzie trafią do szpitali to jest to dla nich bardzo niebezpieczne. Chciałbym wiedzieć jaka jest liczba zgonów osób starszych spowodowana zarażeniami we włoskich szpitalach? W niemieckich szpitalach rocznie umiera co najmniej 15 tys. starszych pacjentów na infekcje, których by nie mieli, gdyby nie znaleźli się w szpitalu. To jest więcej niż liczba ofiar wypadków samochodowych w RFN.

Red.:
Czyli oznacza to, że szpitale są bardziej niebezpieczne niż ulice?

Dr Wodarg:
Dużo bardziej niebezpieczniejsze jako miejsce z którego należy korzystać!

Red.:
… zapewne też z powodu odporności wirusów?

Dr Wodarg:
Też, ale jeżeli chcemy określić modalność jakiejś infekcji lub ją ocenić to wszystko zależy od tego gdzie pobierana jest próbka. Załóżmy od wszystkich ludzi przeziębionych, wszystko jedno chodzących czy też nie chodzących do lekarzy, jednak zgłaszających się na wezwanie. co prawda to jest pewnego rodzaju selekcja, ale powiedzmy pobierane próbki od przypad- kowych probantów i pytając się o ich problemy z oddychaniem. Wtedy badając te próbki jakiś procent będzie pozytywny, ale relatywnie niski. Jeśli będziemy to samo robili u osób nie dających już sobie rady bez pomocy lekarskiej, to koncentracja zarażeń będzie dużo wyższa.

Red.:
To znaczy, że te relacje są zachwiane.

Dr Wodarg:
… jeżeli pójdziemy do szpitali, czyli tam gdzie są najcięższe przypadki i zbadamy na obecność koronawirusa, to otrzymamy jeszcze wyższy wynik. Pytając się o zgony wśród takich pacjen- tów, to oczywiście odsetek umieralności będzie wysoki. Nawet wśród pacjentów jedynie z zapaleniem płuc taki odsetek umieralności sięga 20 do 30 % i nie jest czymś wyjątkowym. Można to dalej tak przeliczać.

Red.:
Pan twierdzi, że te wszystkie profilaktyczne działania są nieuzasadnione, odwoływanie targów i meczy piłkarskich, zamykanie szkół, to wszystko nie ma sensu?

Dr Wodarg:
Trzeba założyć, że lekarze działają z pełną sumiennością i jeśli muszą operować, to rozważają czy jest to naprawdę konieczne. Tak samo można oczekiwać od ludzi odpowiedzialnych za służbę zdrowia i oni powinny sumiennie rozważać, czy te drastyczne środki zapobiegawcze są konieczne. Obecnie tak się nie dzieje, wręcz niedbale podejmuje się decyzje ograniczające prawa obywatelskie, odbiera się możność wykonywania zawodu, odwołuje się targi, odbiera się też możliwość podróżowania, życie rodzinne jest niemożliwe, w rezultacie powstają ogromne szkody przez niedbałe decyzje. Ucieszyłoby mnie, gdyby jacyś cwani adwokaci postawili tamę temu wszystkiemu i domagali się pokaźnych odszkodowań od odpowiedzial- nych za te decyzje. Tej karygodnej niedbałości nie można tolerować w prywatnych relacjach, ale także i w publicznych. Domagam się komisji parlamentarnej, która dogłębnie zbada te decyzje. To co się wydarzyło jest nieodpowiedzialne. Politycy są głupi w zakresie problemów zdrowotnych i są zależni od opinii swoich instytutów. Jako były polityk mogę to powiedzieć. Jeśli instytuty nie są w stanie krytycznie myśleć, tylko powtarzają to, co mainstream akcep- tuje, to nie należy się potem dziwić, że „król jest nagi” i to musi być wyraźnie prześwietlone.

Red.:
Przy tym inne opinie nie są brane pod uwagę, raz był Pan cytowany przez Bild Zeitung , a w telewizyjnym programie Frontal 21 współuczestniczył w dyskusji z dwoma innymi kolegami krytycznie nastawionymi do tych środków zapobiegawczych. Dlaczego nie jest Pan cytowany przez inne opiniotwórcze media, przecież nie jest Pan nieznanym?

Dr Wodarg: Oni wszyscy się zagalopowali tak dalece. Oferowałem swój artykuł Frankfurter Allgemeine Zeitung i Süddeutsche-Zeitung jako osobistą opinię i nawet jako osobistej opinii nie chcieli tego opublikować.

Red.:
Co było powodem odmowy?

Dr Wodarg:
Redaktor z Der Spiegel odpowiedział, że dział naukowy nie był przychylny, aby należało to publikować w tej chwili. Redaktorka Frontal 21 w ZDF (Zweites Deutsches Fernsehen) miała poważne trudności aby przekonać redakcję do wyemitowania nagranego już programu. Mamy do czynienia z mainstreamem forsującym panikę w mediach, pasożytującym i żywiącym się tym wirusem.

Red.:
… z powodu zagmatwanych teorii? Gdzie jest jednak granica wyważonej opiniotwórczości?

Dr Wodarg:
Od czasu świńskiej grypy, a i później także ptasiej mam niedobre doświadczenia. Wówczas już monitowałem, że zmierza to w złym kierunku. Na „straszliwe” skutki ptasiej grypy u ludzi czekamy do dziś, bo zdychały tylko ptaki. Przypadek świńskiej grypy dokładnie zbadałem, gdyż byłem wtedy przewodniczącym komisji zdrowia Rady Europy i mogłem doprowadzić do debaty. W konsekwencji mieliśmy komisję śledczą i WHO musiało się tłumaczyć, dlaczego doprowadzono do tej skandalicznej sytuacji.

Red.:
… i co z tego wynikło?

Dr Wodarg:
Okazało się, że wielu profesorów zasiadających w tych gremiach, zarazem znajdujących się w sytuacji konfliktu interesów, zmieniło definicję pandemii. Wcześniej pandemią nazywano zaraźliwą chorobę z wysoką liczbą zgonów, gdy tutaj wystarczyła sama tylko duża ilość infekcji rozprzestrzenionych globalnie. Ale przecież takie zjawisko powtarza się każdego roku, gdyż powodowane jest współczesną mobilnością ludzi.

Red.:
Rozumiem że właściwie dziś też nie mamy klasycznej pandemii według starej definicji, tylko według nowej i WHO o takiej dziś mówi?

Dr Wodarg:
Tak, w zależności jak zdefiniujemy pandemię, to możemy ją mieć lub też nie i właściwie mamy permanentną pandemię, gdyż dziś wirusy rozprzestrzeniają się cały czas globalnie. Jednak jak się zapytamy, czy jakieś poważne zachorowanie występuje globalnie, nie zaś regionalnie, bowiem taka jest różnica między pandemią a epidemią, to musimy zaprzeczyć. Nie ma zwiększonej ilości zgonów spowodowanych grypowymi powikłaniami wirusów w okresie zimowym, natoomiasdt występuje ona jedynie tam gdzie używa się testów Drosten’a.

Red.:
… szefa Wirusologii Kliniki Charitee w Berlinie
(Charite - Universitätsmedizin Berlin Klinik und Poliklinik für Neurochirurgi
e – przypis mój S.O.)

Dr Wodarg:
Tak, którego test i jest w użyciu, pomimo, iż nie uzyskał zatwierdzenia przez federalny nadzór, potwierdzający skuteczność tego testu. Czyli żaden nadrzędny urząd nie przyjrzał się krytycznie temu testowi i nie ocenił, czy rzeczywiście ten test mierzy to co obiecuje. Nikt nie zadał niewygodnych pytań i nie prześwietlono go na tyle, aby formalnie zatwierdzić tę metodę. To jest właściwie wewnętrzny test kliniki Charitee, który p. Drosten wynalazł, a następnie zgłosił w WHO. Za pośrednictwem ww. kliniki trafił do Chin i tam znalazł zastosowanie.

Red.:
… tym samym został zaakceptowany i ten rodzaj testu jest obecnie stosowany w całej Europie?

Dr Wodarg:
Tak, ale właściwie tak dokładnie nie wiadomo ile rodzajów takich testów zostało wytworzo- nych, trudno jest w tej chwili to ocenić. Jednak zapewnienia prof. Dorsten’a, że teraz będzie dopuszczony do dzień dzisiejszego nie zostały spełnione. Nie wiemy nawet jakie z tych SARS-wirusów on zbadał, czy np. wszystkie typy, których mutacje się rozprzestrzeniały od 2002 roku. Nie wiemy jakie typy tych wirusów się rozprzestrzeniły i czy wirus we Włoszech jest tożsamy z wirusem w Chinach. To można by stwierdzić porównując ich DNA, ale czy ten test jednoznacznie określa te wirusy i na co on właściwie reaguje, oraz co to oznacza przy tych wielorakich reakcjach, trudno jest jednoznacznie potwierdzić.

Red.:
Kiedy pana zdaniem ta walka z wirusem może się zakończyć?

Dr Wodarg:
Właściwie tylko wtedy, gdy ludzie o prawdziwych kwalifikacjach zostaną dopuszczeni do dyskusji i to nie tylko tacy jak ja. To są naprawdę dobrzy znawcy epidemii, którzy publikują naukowe opracowania w tej dziedzinie i są w stanie odpowiedzieć na takie pytania. Ja jestem praktykiem i uczyłem się u dobrych teoretyków, toteż dziwię się gdzie oni teraz są oraz dlaczego nie zabierają głosu …

Red.:
… zadziwiające?

Dr Wodarg:
Właśnie, to jest przecież ogromna odpowiedzialność, a i szkody powstające są ogromne. Mam nadzieję, że to się niedługo zmieni.

Red.:
Pomimo tego, że nie zasiada Pan dziś w Bundestagu ani w Radzie Europy, to jednak powstanie parlamentarna komisja prześwietlająca te decyzje i mamy nadzieję, iż wyniki komisji parlamentarnej będziemy mogli wspólnie przeanalizować, aby te fakty nie były tak szybko zapomniane, a zarazem zostały wyciągnięte właściwe wnioski. To będzie chyba kolejne wyzwanie dla pana?

Dr Wodarg:
Tak, tego doświadczamy ciągle …

Red.:
… jest pan gotów przystać na tę propozycję?

Dr Wodarg:
Oczywiście …

Red.:
Dziękuję bardzo (…).

******

Wykaz moich notek na portalu "Szkoła Nawigatorów" pod linkiem:

http://stanislaw-orda.szkolanawigatorow.pl/troche-prywaty      

                                                                                                                

 



tagi: koronawirus 

stanislaw-orda
19 marca 2020 22:26
155     8391    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

MarekBielany @stanislaw-orda
19 marca 2020 22:41

Kto ma czas to czytać ?

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @stanislaw-orda
19 marca 2020 22:56

"Kto ma czas to czytać?" - np ja...nie tylko przeczytałam,lecz odsłuchałam.Bardzo,bardzo ciekawe -tym bardziej jak najbardziej,że dzisiaj od Bożego świtu telewizja niemiecka --bębni z częstotliwoscią chyba półgodzinną o koronowirusie ;w przód ,tył,bok i na skos. Przy okazji prezentując budowanie i montaż łóżek i pomieszczeń na czas choroby... Totalny nabożny odlot .Jestem tutaj i widzę i słyszę....

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @stanislaw-orda
19 marca 2020 22:57

Wygląda na to, że świat znalazł się w środku bajki Andersena o nowych szatach króla. 

Czyli eksperyment społeczny na skalę światową jak zrobić wojnę bez wojny.

zaloguj się by móc komentować



Szczodrocha33 @MarekBielany 19 marca 2020 22:41
19 marca 2020 23:17

"Kto ma czas to czytać ?"

Ja.

Kto czyta nie bladzi.

Dziekuje panie Stanislawie za ciekawe informacje.

Daje plus.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 19 marca 2020 22:57
19 marca 2020 23:19

"Wygląda na to, że świat znalazł się w środku bajki Andersena o nowych szatach króla. 

Czyli eksperyment społeczny na skalę światową jak zrobić wojnę bez wojny."

Szkoda pani Ewo, ze nie moge dac pani plusa.

Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 19 marca 2020 22:57
19 marca 2020 23:20

Zdaje się, że niemiecki lekarz mówi wprost, że obecne rozpętywanie histerii ma uzasadnić  decyzje administracyjne o wprowadzeniu przymusowych szczepień anty-coś-tam. Ludzie wystraszeni na maksa  będą jeden drugiego siłą doprowadzać do ochoczo uruchomionych mobilnych punktów szczepień.  I dopiero te zaaplikowane szczepionki spowodują  zaplanowany efekt  "zeutanazjonowania"  zbędnej populacji, czyli skasowania nieproduktywnej biomasy.

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @stanislaw-orda
19 marca 2020 23:25

W tym wywiadzie ten lekarz bardzo trafnie zauwaza, jak manipuluja opinia publiczna media i instytucje - pasozyty, takie np. jak Swiatowa Organizacja Zdrowia.

Oglosili tego wirusa jako pandemie, globalne zagrozenie.

Teraz politycy przechwycili pileczke i wprowadzaja coraz ostrzejsze ograniczenia. Moze w koncu zabronia oddychac na okres dwoch tygodni, albo cos w tym stylu?

Ja uparcie twierdze, ze panika i histeria, te wszystkie obostrzenia, powoduja wiecej szkod [najprzerozniejszego rodzaju] niz ten caly wirus.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 19 marca 2020 22:56
19 marca 2020 23:53

Moze nawet wiekszy odlot...

... robi  francuska merdialnia i wszystkie "eksperckie" gadajace puste lby we Francji... dzisiaj juz z samego rana - zaraz po 7 rano - byla awantura  wieeelkiego zurnalisty francuskiego monsieur Bourdin z jakims przedstawicielem prywatnej sluzby zdrowia we Francji.  Monsieur Bourdin w studio "szalal"  i strasznie besztal tego przedstawiciela, az bylo mi go zal, ale musial go strasznie zapienic, bo ten przedstawiciel nie przypekal... no i zrobila sie straszna jazda. 

Ten przedstawiciel wytknal kompletna niekompetencje w samym rzadzie francuskim, o biurwach brukselskich nie chcial za wiele wspominac, bo wprost  oskarzyl ich wspolnie z ministrem zdrowia francuskiego o ROZWALENIE francuskiego systemu zdrowotnego...

... nie moglam posluchac tej rozmowy do konca, ale byla bardzo ciekawa... stanelo na tym,  ze... krol jest nagi...  a Francja absolutnie  NIPRZYGOTOWANA  do walki z "korona".

zaloguj się by móc komentować


Paris @Szczodrocha33 19 marca 2020 23:25
20 marca 2020 00:07

Oczywiscie, ze tak...

... to jest celowe ZRUJNOWANIE  zycia ludziom, a do tego  rozwalenie i  dobicie calej gospodarki... to jest rzeczywiscie  wojna bez wojny  !!!

Kolejna  GLOBALNA  JUMA... i jak zwykle zarobia tylko  "rotszyldy".

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 19 marca 2020 23:53
20 marca 2020 00:32

Hmn!...czy król zostanie w rezultacie nagi?..raczej społeczeństwa zostaną nagie i jak pisze pan Stanisław " rozpętywanie histerii ma uzasadnić  decyzje administracyjne " - a one mogą mieć twarz nie tylko szczepień anty...

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @stanislaw-orda
20 marca 2020 03:03

Ciekawe i wielce prawdopodobne. WHO już co najmniej raz rozpętała histerię z niczego i było śledztwo. W dodatku test niemieckiego profesora nie ma wymaganej autoryzacji. Ale gospodarka, szczególnie niektóre gałęzie, długo się nie podniosą. To trochę przypomina świat równoległy wykreowany pod roboczą nazwą 9/11, który dał pakiet przepisów pod nazwą Patriot Act w USA. Dzisiaj już są naciski,żeby płacić tylko kartą a postępowi biskupi wymuszają komunię na rękę.

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @stanislaw-orda
20 marca 2020 04:01

1. To jest wywiad z 11-12 marca, patrząc na ilość zgonów we Włoszech. Pytanie, czy tydzień póżniej pan profesor podtrzymałby swoją diagnozę?

2. A tak poza tym, to brzmi jak wywody generałów, który dokładnie wiedzą, jak wygrać wojnę, która się już zakończyła. A w nowej, gdy zmieniła się technika i taktyka przeciwnika, znowu dostają w d.. I są z tego powodu bardzo zdziwieni.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Pioterrr 20 marca 2020 04:01
20 marca 2020 05:55

Przecież  ów profesor wyjaśnia metodę liczenia zgonów z powodu coronawirusa we Włoszech. Nie można wykluczać, że "włoska" metoda liczenia ma szerszy zasięg i nie ogranicza się do przypadku Włoch.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Pioterrr 20 marca 2020 04:01
20 marca 2020 06:57

Mówiąc obrazowo we Włoszech metodologia jest taka.  Jeśli 90 latka z cukrzycą i wieńcówką przejdzie tramwaj, to po przywiezieniu do kostnicy lekarze robią mu jeszcze test i stwierdzają, że zmarł na koronnego. W Niemczech odwrotnie. Jako przyczynę zgonu wpisuje się chorobę główną - długotrwale leczoną i nikt trupom nie robi testow.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @stanislaw-orda
20 marca 2020 07:01

Jak widać panika przed coronawirusem dość skutecznie przykryła pytania czy potencjalny sprzeciw przeciwko wpuszczanym w rzeczywistość pomysłów. CNN napędza psychozę antygotówkową, u nas też takie mądrości są powtarzane. Tylko nieliczne głosy są jak tutaj https://www.euronews.com/2020/03/06/experts-play-down-likelihood-of-banknotes-spreading-coronavirus Wcześniej wypowiadał sie w tym samym duchu epidemiolog z Niemiec, ale już nie mogę znależć.

Prawdopodobnie wirus jest eksperymentem celowanym w określoną populację i bardziej zjadliwym, ale równolegle co innego jest ćwiczone, niestety.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda
20 marca 2020 07:30

Wodarg miesza porządki. Nie pierwszy raz zresztą. W tych liczbach, które opisują liczby i przyczyny zgonów nawet kilka tysięcy zgonów z nowej, dotychczas niewystępującej przyczyny nie będzie specjalnie widoczne, o ile rozłożą się w czasie. W Polsce umiera rocznie ok. 400tys. ludzi, co nie rozkłada się równo w roku, zawsze sporo więcej zgonów jest w chłodnej porze roku - bo to wtedy właśnie ludzie umierają z przyczyn "naturalnych". Ale dziś nie ma czegoś takiego jak naturalna przyczyna zgonu w statystykach, bo wszyscy w karcie zgonu mają jakiś kod przyczyny zgonu (choroby) przypisany. Nie wspominając, że 3/4 umiera w szpitalach. Jeśli na te 400tys. nałoży się nawet 10tys. zgonów z powodu nowej choroby zakaźnej nie da się tego łatwo zobaczyć na takim wykresie, o jakim Wodarg mówi (bo to jedynie 2,5% ogólnej liczy zgonów, sama zmienność rok do roku przekracza ten odsetek dwukrotnie). Co nie zmienia faktu, że Włosi ten rok już na wykresach zobaczą.

Na dodatek w ogóle nie o to chodzi, czy umrze 10 tysięcy więcej ludzi, czy nie - tym się przejmą tak naprawdę wyłącznie ich bliscy. Ale we wszystkich krajach Europy opieka zdrowotna jest "zoptymalizowana kosztowo", co należy czytać, że oszczędza się na tych dziedzinach, które nie są "dochodowe" (nie drążmy, jak to się ocenia). Wiele społecznie najważniejszych dziedzin, przede wszystkim ratowanie życia w stanach nagłych dochodowa nie jest. I dołożenie do systemu w krótkim czasie kilku tysięcy nagłych przypadków wywróci go, w dowolnym kraju. A to oznacza olbrzymie problemy dla państwa (dla samych obywateli zresztą też). W krajach, które systemu publicznej opieki zdrowotnej nie mają, koronawirusa władze mogą spokojnie olać - umrze, kto miał umrzeć i nikt się tym specjalnie nie przejmie. My takiej postawy przyjąć nie możemy, bo to by się skończyło wojną domową. Taka jest cena bogactwa i dobrobytu, bo, nie oszukujmy się, żyjemy tu sobie jak pączki w maśle.

zaloguj się by móc komentować

olo @stanislaw-orda
20 marca 2020 07:59

jak sie  tyle robi by wszystko zostalo po staremu, to moze wyjsc kawal dobrej i zupelnie niepotrzebnej roboty

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @olo 20 marca 2020 07:59
20 marca 2020 08:03

Wyobraź sobie, że opiekujesz się grupą rozwydrzonych dzieciaków z bogatych domów na obozie letnim - to jest dosyć dobra analogia do współczesnego socjalistycznego państwa. 

zaloguj się by móc komentować

olo @Grzeralts 20 marca 2020 08:03
20 marca 2020 08:19

no panic, juz sobie wyobrazilem; a jak ty nazwalbys nowe panstwo  po resecie?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @olo 20 marca 2020 08:19
20 marca 2020 08:21

Nie mam zielonego pojęcia, co będzie po resecie.

zaloguj się by móc komentować

olo @Grzeralts 20 marca 2020 08:21
20 marca 2020 08:30

dobra, to nie ciagne tematu

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @stanislaw-orda
20 marca 2020 08:33

Bardzo ciekawy wywiad.

Cytuję:

...w zależności jak zdefiniujemy pandemię, to możemy ją mieć lub też nie...

Gdzieś czytałem, że pandemia wg WHO to dodatkowo 12% śmiertelności, ale nie mogę teraz tego znaleźć i potwierdzić.

Skąd się biorą mity "żerujące" na faktach?

Drugi cytat z Wiki:

Pandemia grypy w latach 1918–1919

Druga fala, od sierpnia 1918, odznaczała się niezwykle wysoką śmiertelnością.
Największe ogniska grypy występowały na froncie i w obozach, skąd choroba z łatwością przenosiła się na ludność cywilną. Nawet przy najlepszej opiece medycznej 1/3 chorych umierała. Do Europy grypę sprowadzili amerykańscy żołnierze. Jako że ich transporty docierały główne do portów we Francji, kraj ten stał się wylęgarnią zarazy. Pandemia grypy była także przyczyną licznych śmierci jeńców podczas wojny polsko-bolszewickiej i po niej.

Popularna nazwa („hiszpanka”) pochodzi od powszechnej opinii, jakoby pandemia szczególnie mocno rozwinęła się w Hiszpanii. Wrażenie to było skutkiem tego, że walczące w I wojnie światowej kraje, w których rozwijała się pandemia grypy, cenzurowały informację o skali zachorowań i śmiertelności, aby nie osłabiać morale (liczba zgonów była większa niż straty wojenne). Hiszpania pozostawała neutralna w wojnie i informacje o pandemii były otwarcie publikowane, stąd też wrażenie wysokiej zachorowalności.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pandemia_grypy_w_latach_1918%E2%80%931919

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @stanislaw-orda
20 marca 2020 08:57

Problemem jest przede wszystkim to, ze politycy (czyli albo kompletni ignoranci albo osoby uwikłane w rozmaite komercyjne zaleznosci z firmami farmaceutycznymi i instytutami od "patentów", np. na jakis rodzaj testów), którzy nakręcają spirale absurdu, będa ja dalej nakręcć, aby uzasadnic swoje dotychczasowe działania i decyzje podejmowane w kwestii "epidemii". Inaczej musieliby przyzmać, że dal sie podpuścić i odszczekać to co zawarli w poprzednich swoich wystąpkieniach publicznych. Rzecz jasna, podobna zaleznośc dotyczy ludzi medió, ktorzy maja tzw. samograj i nie muszą wysilać swoich mizernych komórek mózgowych, aby wymysleć jakis nośny medialnie temat. Zwłaszcza w okresie przedwyborczym nikt z polityków nie zaryzykuje tzw. zdrowego podejścia (dystansu) wokól nakręcanej medialnie histerii. Opozycja by go żywcem rozszarpała, że "nie zależy" mu na życiu i zdrowiu obywateli. Dlatego każdy z nich woli bodaj zadusić gospodarkę, niż utracić "twarz" i władzę.

Dlatego ta spirala absurdu bedzie dokręcana, aż do zerwania gwintu.

Nawiasem mówiac, ciekawy fenomen społeczny, że w rozmaitych sprawach nie wierzymy zazwyczaj politykom czy mediom, a w tej akurat wszyscy powtarzają za nimi jak za Panią Matką.

zaloguj się by móc komentować

marianna @przemsa 20 marca 2020 08:10
20 marca 2020 09:01

Inaczej mówiąc, łatwiej ulec panice niż logice. Po to Bozią dała nam rozum aby samodzielnie myśleć i wyciągać wnioski. Dla niektórych to za trudne. Np. za długie...

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda 20 marca 2020 08:57
20 marca 2020 09:08

Oczywiście, że sprawa wybitnie nadaje się do przeprowadzenia szantażu emocjonalnego, również w kwestii różnych działań pobocznych. Niemniej, epidemia ujawniła kluczową słabość zachodnich demokracji i zostawić tego, jak było dotychczas nie da się. Akurat nas to dotyczy stosunkowo mało, wbrew pozorom - o wiele bardziej dotknie "starą Unię".

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @stanislaw-orda
20 marca 2020 09:19

Tak jak napisał

przemsa @stanislaw-orda20 marca 2020 08:10

od profesora wymagałbym więcej, np.

- czy nie należałoby się zastanowić nad szybkością śmiertelnej reakcji oraganizmu w przypadku "infekcji grypowej" i powiązania tej szybkości z obecnością w organizmie koronowirusa (stwierdzonego jak mówi po fakcie zgonu).

Jak dotychczas mówiło się o powikłaniach pogrypowych powodujących schorzenia prowadzone w jakimś tam czasie do śmierci.

Tutaj mamy po pojawieniu się symptomów zarażenia (czym? jeżeli nie koronawirusem) kilka dni śmierć (w przypadku słabej odpowiedzi immunoligicznej organizmu).

Tak więc czy tylko "don't panic" jak w UK, czy jednak jest coś więcej z tym wirusem.     

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Grzeralts 20 marca 2020 09:08
20 marca 2020 09:27

Wyobraźmy sobie, ze przy okazji przedwiosennej fali grypy, która kazdego roku z większym lub mniejszym nasileniem sie powtarza, media przez 24 godziny na dobe relacjonują kto i gdzie wg województw (powiatów, miejscowości) zachorował i kto zmarł.

Nie wiem jak było np. w zeszłym roku (gdy nie przeprowadzano testów, jaki to rodzaj rotowirusa okołogrypowego uśmiercał ludzi , ale moze gdies sa jakies staystyki ilosciowo-terytorialne dotyczace liczby zachorowań i zgonów.

Jestem jednak pewien, że zmarło w zeszłym wiosennym sezonie grypowym znacznie więcej niz pięc osób, ale z powodu czwartego zgonu nie zamykano na czteery spusty całego kraju. A przeciez ludzie jedni drugich cały czas "zainfekowywali." Czy ktos słyszał o kwarantannach, odwoływaniu wszelakich imprez, etc., etc.

No więc o co obecnie chodzi w tym ogólnoświatowym teście? Czy aby nie o wprowadzenie ogólnoswiatowego przymusu szczepienia i dopiero wskutek tej akcji  wówczas wymrą ci "co trzeba".

Bo jeśli nie , to pozostaje nam mozliwość, że nadzwyczajne srodki zostały podjete wskutek uzyskania przez rządzacych, iz patogen zwany koronawirus -19 to broń biologiczna o nierozpoznanej etiologii, której ktos świadomie użył, ale z jakichs względów nie wolno o tym informować.

Bo  epidemia grypy, takiej czy owakiej, to chyba nie byłby dostatecznie wazny  powód do stosowania  aż tak nadzwyczajnych środkó i rozwiązań organizacyjnych w skali kraju.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda 20 marca 2020 09:27
20 marca 2020 09:32

Grypa nie ma takiej dynamiki, przypadki rozkładają się w czasie na cały sezon. Robi wielką różnicę, czy szpital dostaje 15 dodatkowych pacjentów wymagających intensywnej terapii w 3 miesiące, czy w 2 tygodnie. 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @ewa-rembikowska 19 marca 2020 22:57
20 marca 2020 09:39

Pan prezydent Macron otwarcie w przemowie do obywateli w minioną niedzielę użył zwrotu retorycznego  'jesteśmy na wojnie' ["nous sommes en guerre"]. Komentujący w tv tą przemowę doliczył się tego zwrotu szejść razy. 

SZEJŚĆ to nie byle jakie odniesienie.

Kara ustanowiona za przemieszczanie się w przestrzeni bez odpowiedniego atestu [wydrukowanego lub napisanego odręcznie] wynosi kryptyczne 130 euro.

STO-TRZYDZIEŚCI to również odniesienie zakotwiczone w 'tradycji'.

Jesteśmy, tutaj we Francji, w łapach poważnych misiów czyli herosów u władzy, którzy zarządzają populacją i obszarem w imieniu... 'półbogów'?

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @stanislaw-orda 20 marca 2020 09:27
20 marca 2020 09:41

Bo  epidemia grypy, takiej czy owakiej, to chyba nie byłby dostatecznie wazny  powód do stosowania  aż tak nadzwyczajnych środkó i rozwiązań organizacyjnych w skali kraju.

A może to i dobrze, że Służby mają "przy okazji" ćwiczenia z szybkości i skuteczności działania?

t

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Grzeralts 20 marca 2020 09:32
20 marca 2020 09:43

Większośc chorujących na grypę nie korzysta z pobytu w szpitalu, bo choruje "w domu".

Ja zapytałem, czy isytnieją takie dane (statystyki) odnosnie epidemii grypowych,  a nie o to co się komu w tej sprawie wydaje.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Grzeralts 20 marca 2020 07:30
20 marca 2020 09:43

Krótka i trafna  synteza problemu z pandemią.

…. Wiele społecznie najważniejszych dziedzin, przede wszystkim ratowanie życia w stanach nagłych dochodowa nie jest. I dołożenie do systemu w krótkim czasie kilku tysięcy nagłych przypadków wywróci go, w dowolnym kraju. A to oznacza olbrzymie problemy dla państwa..

Czy mam z atakiem wirusa informacyjnego a nie mało groźnego wirus biologicznego i wyniku tego zbędnym wyhamowaniem gospodarki pokażą dane min. o liczbie zgonów.

Nie mówimy tutaj o danych niemieckich gdzie nie wpisuje się w kartach zgonów jako powód Covid 19 i opinie elit niemieckich że włosi oszukują dane na temat zgonów bo chcą na Berlinie wymóc wsparcia dla zrujnowane gospodarki.

Z miesiąc – cała gospodarka UE będzie w recesji i czy wobec tego zniesie Bruksela podatek od CO2 i obniżą ceny energii . Jak nie zniosą to znaczy że ma do czynienia z nie bezpiecznymi fanatykami i marionetkami i czas myśleć o ewakuacji. c

Z chwile będą dostępne dane z rozwoju pandemii w Europie - jak ilość respiratorów była potrzebne, jak zaburzona jest średnia roczna liczby zgonów w starszych kohortach wiekowych.

Przyjdą dane np. z Czech, Dani, i wtedy zobaczymy, na chwile obecną mamy obraz z Hiszpanii i Francji – i za parę tygodni będzie można interpretować dane czy potrzeba było więc osób podłączać do respiratorów czy nie wobec liczb z pandemii grypy gdy władze nie wprowadziły obostrzeń na czas.

Wśród elit niemieckich czy anglosaski i holenderskich , skandynawskich [czyli elity krajów herezji protestanckiej] – powszechna jest postawa to jest do przejścia pandemia i będzie odporność stada i gospodarka nie stanie tak ostro. [Zbędne i kosztowe  strasze kohorty wiekowe zostaną zdziesiątkowane].   

Podobnie jest w byłych krajach katolickich gdzie elity ateistyczne [Francja , Hiszpania] też bagatelizowały problem [ francuska dziennikarka – dla paru zgonów nie można sobie pozwolić na spadek PKB].

Jak to się przejawiało na realia życia w Polsce – ot Niemieccy studencie na Erasumusie [uczelnia medyczna] jeszcze nie dawno kpili że Polaków w uczelniach że na pierwsze realne zagrożenie stosują płyny dezynfekcyjne do rąk. Masowo do kraju wraca emigracja zarobkowa – w dużej części ci z sprzed zamknięcie granic i dozoru policyjnego w kwarantannie – śmieją się z tego i nie izolują się. [Efekt indoktrynacji w krajach pracy]

Czym spowodowana jest obecna reakcja rządów starej unii i zaostrzenie działań – czy reakcja społeczna na kwarantanne nowych krajów UE czy Włoską klęskę czy może pomyłką naukowców.

Parę tygodni rozwój pandemii i wiele pytań odpowiedzi poznamy.

Znamy pojęcie powikłań pogrypowych – nie długo poznamy jaki są pozostałości po przejściu choroby Covid 19 – na dziś jest to szum informacyjny – od zmian w płucach i wątroby po obniżenie płodności mężczyzn.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @szarakomorka 20 marca 2020 09:41
20 marca 2020 09:46

Ciekawe na jaką to  okoliczność tak intensywnie ćwiczą.

Czy nie są to aby ćwiczenia efektywnosci działania w kwestii przymusowych zaszczepień, ktore niebawem zostana zarządzone.

zaloguj się by móc komentować

marianna @szarakomorka 20 marca 2020 09:41
20 marca 2020 09:50

Pytanie, ile to będzie kosztować i komu to się opłaca?

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 20 marca 2020 00:32
20 marca 2020 09:54

Tak...

... po to jest ta cala  SZOPKA, zeby  uzasadniac  odlotowe i  CHORE  decyzje administracyjne...

... ale ludzie w znacznym stopniu maja swiadomosc tej  PATOLOGII  i  odgrywanego CYRKU  w telewizorach  !!!

 

"Czy krol w rezultacie zostanie nagi ?"  

Ja jestem pewna, ze  krUl   juz od dawna wie, ze  jest  "nagi"... to sa ostatnie podrygi zdychajacej ostrygi... a poza tym - mysmy to juz  PRZERABIALI i to wcale nie tak dawno  !!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 20 marca 2020 09:27
20 marca 2020 09:57

Wygląda to na prawdopodobną wersję wirus jako broń biologiczna. Nietypowa reakcja wielu rządów,działajacy jak pary bliźniąt syjamskich. Ani stopień zaraźliwości i  natężenia (wyjątkiem są  Włochy) nie dawały powodów, na tak drastyczne ochrony granic i masowej kwarantanny. Oraz szybkie stosunkowo ogłoszenie pandemii przez WHO. I rodzi się pytanie o skutkach restrykcji,czy wszystkie rządy brały pod uwagę,że może zmienić się układ sił gospodarczych i innych na świecie?.Ale przecież to nie nowina..sądzę ,że dzisiaj powstaną setki podobnych słów,stwierdzeń i domysłów. I dalej będziemy snuć domysły,czy Chińczycy mieli własny cel,czy USA też,oraz jak bardzo zadowoleni są KGB-iści... Kiedyś ktoś puści farbę,bo po skutkach widać,że następna próba wymknie się kompletnie spod kontroli...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 20 marca 2020 09:54
20 marca 2020 10:07

Przepraszam,lecz pozwolę sobie przypuszczać,że MY nie jesteśmy jeszcze "przerobieni".Wobec właściwie,wielowiekowej indoktrynacji w mózgi naszych obywateli ,tak do końca jeszcze nikomu się nie udało. Obdarli nas dobrze ze skóry ...do nagości,ale mamy wśród nas i całego narodu --dobrych krawców,którzy z mozołem,lecz uszyja nowe ubrania.Może za życia tego nie doczekam,lecz moja córka tak.!

zaloguj się by móc komentować


szarakomorka @marianna 20 marca 2020 09:50
20 marca 2020 10:10

Niektórym to sie nic nie opłaca, a najlepiej jak ktoś na nich pracuje a oni jeszcze krzyczą, że źle i potrafiliby lepiej (tylko im sie nie chce?).

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda 20 marca 2020 09:43
20 marca 2020 10:15

Istnieją. Ale są bez związku z obecną sytuacją. Wyjaśniam Ci, jaka jest rzeczywista, obiektywna przyczyna tego, co się dzieje. Że na tej przyczynie można sobie upiec różne inne pieczenie, nie ulega kwestii, ale że rządy niespecjalnie mają inne wyjście, również nie. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 20 marca 2020 10:07
20 marca 2020 10:27

Tak...

... nie przerobili nas... i nie przerobia  !!!

Daj Boze, zeby to nowe, mlode pokolenie Polakow przejrzalo na oczy.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @stanislaw-orda
20 marca 2020 10:36

Od siebie mogę napisać tylko tyle, że wobec presji jaka już funkcjonuje w owej sprawie, zarówno zwolenników zaostrzenia bezpieczeństwa jak i przeciwników takiego zaostrzenia, nie da się już z nikim na ten temat poważnie i na spokojnie porozmawiać... Ludzie są tak wzmożeni, że teraz trzeba po prostu poczekać aż opadnie kurz... I natychmiast kiedy to nastąpi powinno mieć miejsce to o czym mowa w artykule: 

"...Domagam się komisji parlamentarnej, która dogłębnie zbada te decyzje. To co się wydarzyło jest nieodpowiedzialne. Politycy są głupi w zakresie problemów zdrowotnych i są zależni od opinii swoich instytutów. Jako były polityk mogę to powiedzieć. Jeśli instytuty nie są w stanie krytycznie myśleć, tylko powtarzają to, co mainstream akcep- tuje, to nie należy się potem dziwić, że „król jest nagi” i to musi być wyraźnie prześwietlone..."

Bo nie może tak być, jeśli się potwierdzi że zagrożenie nie różniło się zbytnio od poprzednich, że ktoś będzie się bezkarnie bawił pozostałymi ludźmi, niczym ten głupi Jaś który ciągle krzyczał o tym że wilki idą, bo chciał się poczuć potrzebny, ważny i jeszcze na tym zarobić, grając na poczuciu zagrożenia.

zaloguj się by móc komentować

Aquilamagna @stanislaw-orda
20 marca 2020 10:41

Czy ajatollahowie w Iranie też są na usługach WHO?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @stanislaw-orda 20 marca 2020 08:57
20 marca 2020 10:46

Dokładnie tak.

Nikt się nie przyzna do tego rodzaju manipulacji (nawet jeśli z głupoty a nie celowego działania). Będą udowadniać na siłę że decyzje były słuszne, tym bardziej im bardziej będą zdawać sobie sprawę że jednak przesadzili... I ciekaw jestem czy jakiekolwiek popularne medium sięgnie po takie śledztwo, i niewątpliwą sławę związaną z tematem 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @szarakomorka 20 marca 2020 09:41
20 marca 2020 10:54

A może chodzi właśnie o podważenie zaufania do państwa. 

Wykazanie jego nieudolności i podatności na szantaż... Czy Brytyjczycy są naprawdę aż tak głupi i nie wiedzą co robią (albo czego się od nich oczekuje?). Czy chcą wyłącznie zademonstrować swoją butę?

 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Grzeralts 20 marca 2020 09:32
20 marca 2020 11:21

Na początku roku na infekcję wirusową chorowałem ponad miesiąc. W przedszkolu u żony na ponad 100 dzieciaków przychodziło kilkanaście, a i te z gilem do pasa. Chorzy byli prawie wszyscy. Ciekawe, czy ktoś na te infekcje umarł, tzn na pewno umarły trzy osoby znane mi osobiście, w klinice w której pracuję. Wszystkie trzy w podeszłym wieku i przewlekle chore (2x POChP, jedna z cukrzycą i znaczną otyłością). Trzy na 60 łóżek. Chorował też Coryllus, bo o tym pisał.Masz może jakieś statystyki z początku roku? Skoro ja osobiście zetknąłem się z trzema przypadkami, to w skali kraju może to być kilka tysięcy.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @stanislaw-orda
20 marca 2020 11:24

Dorzucę moje trzy grosze w tej sprawie i się zamykam. Nie wnikając w to czym jest fenomen pandemii coronawirusa, chciałbym pogłębić perspektywę i poszerzyć scenę. W tym samy czasie toczy się na rynku ropy zażarta i bezlitosna wojna cenowa:

https://forsal.pl/gospodarka/polityka/artykuly/1459858,swiat-taniej-ropy-ktore-panstwa-najmocniej-ucierpia.html

Zamieszczam ten link dlatego, że obecny koronawirus ma ten sam skutek. Przeciąża systemy ekonomiczne i ci, którzy się ostoją będą dyktować warunki innym. Note bene, z artykułu wynika, że ta wojna o ropę może skutecznie zdewastować kraje handlujące ropą i gazem na trasie Wschód-Zachód.

Dziennikarze zaś obecnie wobec tak trzeszczącego systemu zaczynają podnościć kwestię, że trzeba ustanowić nowy ład bankowy i ekonomiczny:
https://forsal.pl/finanse/aktualnosci/artykuly/1461871,koronawirus-kryzys-system-finansowy-potrzebujemy-nowego-bretton-woods.html 

Dla mnie te sprawy są powiązane. Jak to elegancko bez rozpętywania wojny można zmusić kraje do myślenia o rozwiązaniach w innych sytuacjach wywołujących ziewanie.

P.S. I Coryllus ma rację wobec takich sił nic nie możemy. Jesteśmy jedynie zakładnikami. Mamy dwa wyjścia albo dalej starać się jakoś żyć wierząc, że ostatnie słowo należy do Pana Boga, albo zacząć się bać i lać w spodnie, że tak się obrazowo wyrażę.

A jeśli dalej mamy obesesję na punkcie tkactwa i włókiennictwa (herezja albigensów), to chcę zauważyć, że epidemia koronawirusa rozpętała się tam, że są najsłynniejsze po francuskich domy mody i gdzie znajduje się jedno z najważnieszych centrów oddzieżowych czyli w Północnych Włoszech.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 20 marca 2020 11:21
20 marca 2020 11:34

Wg PZH zmarło na grypę od września 2019 50 osób, zarejestrowanych zachorowań mamy do dziś 3,5 miliona. Co do COVID-19 to Włosi mają wśród przypadków potwierdzonych ok.1/4 wymagających hospitalizacji, a 5% wymaga intensywnej terapii. To dużo, dużo więcej niż w przypadku grypy. Ale nie jest wykluczone, że ten wirus u nas już jakiś czas był, to akurat byłoby dobrze, wypłaszczy się krzywa...

zaloguj się by móc komentować

olo @Paris 20 marca 2020 09:54
20 marca 2020 11:40

nie wszyscy przerabiali, dla nich to dawno bylo

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Grzeralts 20 marca 2020 11:34
20 marca 2020 11:42

To ja jestem szczęściarz jakiś, że osobiście się zetknąłem z 3 przypadkami z tych 50 :) Tyle, że nikt się nie wczuwał, rotawirus, grypa, czy corona, infekcja wirusowa i tyle.

zaloguj się by móc komentować

olo @Nieobyty 20 marca 2020 09:43
20 marca 2020 11:44

mozesz powiedziec jakiego programu uzywasz

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 20 marca 2020 11:42
20 marca 2020 11:50

Pechowiec raczej ;) Grypę koduje się jako przyczynę zgonu tylko w razie potwierdzonej infekcji wirusem grypy, więc rzeczywista liczba może być nieco wyższa. No i musi to być rzeczywiście przyczyna zgonu, a nie np.śmierć osoby chorej na grypę w wypadku samochodowym...

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @stanislaw-orda
20 marca 2020 12:00

Włosi zaliczyliby to bez problemu. Bo w żadnym z tych trzech przypadków nie była to przyczyna zgonu, zamiast tego: zapalenie płuc, sepsa i niewydolność krążeniowo oddechową, chociaż to były wszystko powikłania pogrypowe. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 20 marca 2020 12:00
20 marca 2020 12:08

Powikłania to inna kwestia. Nie chcę tu wchodzić w szczegóły, jak to się koduje, jak leczy, co jest powikłaniem, co nie - bo to są naprawdę kwestie wymagającej sporej branżowej wiedzy. A bez znaczenia dla całej reszty. W każdym razie nie ma mowy, żeby 1/4 potwierdzonych przypadków grypy wymagała hospitalizacji i w świetle tej wiedzy Wodarg zwyczajnie chrzani.

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @SalomonH 20 marca 2020 12:00
20 marca 2020 12:25

Czy wszyscy tu mają Włochów za idiotów i oszustów, którzy nie mają nic innego do roboty, jak tylko robić testy na kovir wszystkim świeżym umarlakom, w sytuacji, gdy żywi czekają też na wynik testu? A ponadto fałszować statystkiki zaliczając do kovira wszystkie zgony?

W Francji 20% łóżek połączonych ze sprzętem koniecznym do podtrzymywania funkcji życiowych zajęte jest ofiary tego kovira. To jest normalna sytuacja dla sezonowej grypy?

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Pioterrr 20 marca 2020 12:25
20 marca 2020 13:01

Nie wiem, pamiętam doniesienia o zgonach w domach opieki. Obecnie jest coś 3000 zgonów we Włoszech, to niewiele poruszy statystykę skoro rocznie umiera około miliona Włochów. Nie znam nikogo, kto choruje na koronawirus, za to mnóstwo osób martwi się, że nie będzie miało z czego żyć, bo nie są w stanie pracować. Jeśli ta sytuacja dłużej potrwa, wieszczę gwałtowny wzrost przestępczości i samobójstw. 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Grzeralts 20 marca 2020 12:08
20 marca 2020 13:09

A jak oceniasz w tym przypadku wpływ efektu nocebo? 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 20 marca 2020 13:09
20 marca 2020 13:14

Nocebo w Italii raczej nie ma, najwyżej brak dostępności leczenia.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @stanislaw-orda
20 marca 2020 13:43

Dopiero teraz przeczytałem. Bardzo ciekawa rozmowa. Obawiam się, że etiologii tego wirusa z Wuhan to nie poznamy nigdy bo na koniec tej epidemii okaże się, że to jednak jest "tajemnica państwowa" najwyższego zaszeregowania. Ale co do mediów, bo to przecież dzięki nim powstaje panika, to parę uwag mieć wypada. Pamiętam jeszcze takie zdjęcie, a dotyczy ono mediów włoskich, kiedy pokazano zwłoki dziecka na plaży. Opisano je jako dziecko biednych i nieszczęsnych emigrantów, którzy się utopili w drodze do Europy, raju na ziemi. Po jakimś czasie okazało się, że tylko zwłoki dziecka w tej historii są prawdziwe, a cała reszta to inscenizacja. I wtedy zaufanie do włoskich mediów spadło u mnie drastycznie. Media podsycają i rozwijają panikę. Nie sądzę aby odbyła się ostatnio jakaś zmiana właścicielska włoskich mediów. Nie było jej w Polsce, choć to PiS rządzi już lat parę, to czemu miała by być we Włoszech. A media mogą być zainteresowane sianiem paniki z róznych powodów. Oglądalność, sprzedawalność, emocje - z tego media przecież żyją. Mogą też mieć zalecenia organów właścicielskich - nie po to się kupuje i finansuje media aby nie mieć wpływu na "rząd dusz" czyli opinię publiczną. To stara i wyświechtana ale prawdziwa zasada. Kto kontroluje przekaz informacji kontroluje również emocje dużych grup ludzi. I tak mamy w tym przypadku. Jest nacisk na panikę, to mamy panikę. Była by wajcha na tonowanie emocji to żadnej paniki i środków nadzwyczajnych by nie było. A że jest jeszcze wola na podtrzymanie "panicznie emocjonalnych nastrojów" to świadczy o tym publikacja w Wysp Brytyjskich z "New England Journal of Medicine" o rzekomej nadspodziewanej formie przetrwalnikowej "nowego wirusa (o utajnionej etiologii)"

https://wpolityce.pl/m/spoleczenstwo/491944-alarmujace-badanie-nad-koronawirusem-sars-cov-2

Ciekawi mnie co na to powie Grzeralts, naczelny obrońca teorii końca świata i uzasadnionej paniki wirusowej z naszego portalu?

Dziękuję za ciekawą notkę. Jest co przeczytać i pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

BINOKLE @stanislaw-orda
20 marca 2020 13:50

Wiem, że to żaden plebiscyt, niemniej jednak podzielam pański punkt widzenia. Odnosnie mediów - jest podobno jakaś rada od ich etyki, która w sytuacji publikacji tak wielkiej ilości nieprawdy powinna wykazać sie jakąs inicjatywą. Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

BINOKLE @stanislaw-orda
20 marca 2020 13:51

Mój komentarz adresowany był do tomciob.

zaloguj się by móc komentować

marianna @tomciob 20 marca 2020 13:43
20 marca 2020 13:57

Po trochu będą wychodzić ciekawe rzeczy. Tak jak zdjęcia trumien rzekomo zrobione we Włoszech ostatnio okazują się zdjęciami z 2013r. z Lampeduzy.  Ciężarówki sfotografowali ale czy tam są i ile tych trumien nikt nie pyta.  Już było tyle operacji tzw. "fałszywej flagi" a ludzie dalej dają się nabierać.

http://ram.neon24.pl/post/153857,trumny-w-bergamo-i-dywanowe-szczepienia-przeciwgrypowe

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Aquilamagna 20 marca 2020 10:41
20 marca 2020 13:57

A u kogo na  usługach jest WHO?

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Grzeralts 20 marca 2020 13:14
20 marca 2020 13:58

Efekt nocebo wywołuje panika i strach przed śmiercionośnym wirusem. W przypadku infekcji może znacząco wpłynąć na szanse na wyzdrowienie. 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @stanislaw-orda
20 marca 2020 14:00

Ciekawa jest również w tej historii, a raczej histerii wirusa z Wuhan biografia chinskiego lekarza, okulisty, który ostrzegał przed śmiertelnością wirusa zanim sam na niego umarł. Poruszająca do łez historia. Obstawiam, że doczeka się ekranizacji. Młody człowiek ale katolik. Chiński katolik. Ale również członek KPCH. Żona w ciąży, a on wynajmuje pokój w hotelu aby nie zarazić rodziny. Informuje świat (przez media społecznościowe) no to władze go upominają. Staje się bohaterem walki o prawdę o wirusie. I na koniec nieszczęśliwie umiera. Jego biogram w Wikipedii.pl wygląda tak:

Li Wenliang - Wikipedia.pl

Bardzo wzruszyla mnie jego historia.

zaloguj się by móc komentować

marianna @stanislaw-orda 20 marca 2020 13:57
20 marca 2020 14:01

O ile mi wiadomo , to agenda ONZ.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @mniszysko 20 marca 2020 11:24
20 marca 2020 14:01

Tak, akuratnie w heretyckiej Lombardii.

A skoro odrzucili Boga, to niby czego się spodziewali?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @tomciob 20 marca 2020 13:43
20 marca 2020 14:02

Ja bronię zdrowego rozsądku. Mamy do czynienia z obiektywnie paskudnym draństwem, które wystawi nasze zasoby medyczne na poważną próbę, a nawet jeśli system podoła, część zarażonych i tak umrze - tym mniejsza część im podoła lepiej. I ta kwestia jest poza wszelką dyskusją, a kto twierdzi, że to taka inna grypa ma albo deficyty poznawcze, albo złą wolę. Nic to nie ma wspólnego z paniką, a koniec świata i tak nadejdzie, dla każdego z nas w odpowiednim czasie. Zwykle wcześniej, niż byśmy się spodziewali.

Działania, które podjęły rządy w EU są jedynymi, które w tych konkretnych okolicznościach podjąć mogły - alternatywą byłyby liczne tragedie indywidualne obywateli i poważne niepokoje społeczne. Oprócz tego musiały wybierać między wywołanym epidemią gospodarczym dołkiem jakoś tam kontrolowanym, albo puszczonym na żywioł. Kwestie typu: ilu chorych można poświęcić na promil wzrostu PKB są przy tym poza chrześcijańską oceną rzeczywistości i nie zamierzam ich dyskutować.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 20 marca 2020 13:58
20 marca 2020 14:05

Bez przesady. Gdyby to miało aż takie znaczenie, ludzie marliby jak muchy po zwykłej cholecystektomii. 

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @stanislaw-orda
20 marca 2020 14:08

@ALL

https://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=hlth_cd_aro&lang=en

Oficjalne dane Eurostatu, niestety ostatnie za rok 2017.

Ale można sobie wybrać przyczynę śmierci, płeć, przedział wiekowy.

zaloguj się by móc komentować

marianna @stanislaw-orda
20 marca 2020 14:23

DYREKTOR SZPITALA W GENUA i prezydent włoskiego stowarzyszenia do spraw infekcji zajmuje stanowisko wobec koronawirusa:


 

19 marca 2020 https://ryszardpiotrnisza.blogspot.com/2020/03/z-sieci-pozyczone-z-grupy-ale-rozsadne.html?spref=fb&m=1

 

.DYREKTOR SZPITALA W GENUA I PREZYDENT WŁOSKIEGO STOWARZYSZENIA DO SPRAW INFEKCJI zajmuje stanowisko wobec koronowirusa:

WE WŁOSZECH NIKT NIE ZMARŁ NA TEGO WIRUSA!
NIE MA ŚMIERTELNYCH OFIAR!

„Sytuacja jest trudna, bo ludzie nie rozumieją, o co tu chodzi - że jest to tylko wielkie zamieszanie, które się sztucznie wytwarza.
Wczoraj obejrzałem tych 11 zmarłych.. to jest dla mnie bardzo smutne .. jestem chrześcijaninem i smuci mnie to, czasem nawet płaczę... ale z tych 11 umarłych nikt nie zmarł na koronawirusa. Jeden z nich umarł bo miał zawał serca i grypę jednocześnie..

Jeżeli znajduje się dzisiaj kogoś kto umarł w domu - robi się pośmiertnie test i już zalicza się ten przypadek na konto koronawirusa. (przypisek: ponieważ wirusy korony nosimy w sobie prawie wszyscy, jak co roku, tyle tylko ze normalnie ich się nie szuka- nie robi się na nie testów. W tym roku zaczęto ich szukać - i oczywiście, znajdować).
Powinniście uważać, bo to już jest coś w rodzaju wojny. Trzeba być rozsądnym. We Włoszech nie zmarł NIKT na koronawirusa. Tutaj jest ciężka grypa, influenza - ale nic niebezpiecznego!
Również te 30 osób które zmarły w Chinach - to była też normalna grypa.
- Jak się ma ze środkami ostrożności? Co mamy robić?
- Wy nic nie musicie robić!! Jest tyle strachu! Te całe media..to jest śmieszne... niczego nie potrzeba, wystarczy myć ręce i to wszystko. To jest zupełnie normalna grypa, nic nadzwyczajnego.

Znaleziono tyle przypadków , bo dokładnie tego szukano (za pomocą niezweryfikowanych testów, mój przypisek), Ludzie mogą być zupełnie spokojni. Tego wirusa jest naprawdę tak mało… nikt nie musi się obawiać, że to jest epidemia! Nikt na to nie umarł.
- Czy ludzie mają zostać w domu? Bo ludzie się boją... Czy mają normalnie pracować?
- Ludzie są tak zaprogramowani.. ty masz normalnie wykonywać swoją pracę.. nie blokujcie życia w waszym mieście .. bo wy sami się wykończycie! Występowałem w programie telewizyjnym w Rzymie i mówiłem o tym, byłem w Mediolanie.. problem nie istnieje.

Oni wywołują strach, mówiąc codziennie o wirusie. Jeżeli myjesz ręce i nie wkładasz ich ciągle do ust, nie będziesz miał tego zaziębienia...To jest grypa. Jeżeli ciągle czegoś dotykasz i wkładasz ręce do ust, to dostaniesz grypę. Ale to jest normalna grypa.
- Dlaczego jest pan jedynym lekarzem, który tak się wypowiada, jako dyrektor szpitala?
- Wszyscy się boją. Ci którzy poszli na zewnątrz.. ci ( tych słów nie rozumiem; przypisek Alicja).. lekarze boją się mediów.

Ja tego sobie nie wymyśliłem- to mówią statystyki. Wirus występuje w 2%, a zapalenie płuc w 4% ! To jest o wiele poważniejsze niż wirus.

Cały system (społeczny) się zawali, jeśli ludzie zawalą. Jedno jest zupełnie jasne i ważne: jeżeli macie grypę, nie biegnijcie od razu do szpitala.. zostańcie w domu, grypa sama przejdzie. Nie zapychajcie szpitali z tego powodu, bo to jest błąd. Bo ten wirus do tej pory nikogo jeszcze nie zabił. Dziękuję.”
18.03.2020

==============
Wypowiedź dyrektora kliniki; od 9 minuty wideo:

https://youtu.be/h3F___-SDY0

Coronavirus - Neues aus Italien! Zahlen frisiert!

18 minut- ale po niemiecku. [podobno można włączyć polskie tłumaczenie. MD]

zaloguj się by móc komentować

tomciob @marianna 20 marca 2020 13:57
20 marca 2020 14:32

Tak to właśnie działa. Jak zobaczyłem rano te ciężarówki to pomyślałem - mają rozmach - ale nie spodziewałem się, że gatki spadną tak szybko.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @Grzeralts 20 marca 2020 14:02
20 marca 2020 14:49

Zdrowy rozsądek nie uzasadnia niestety twierdzenia: "mamy do czynienia z obiektywnie paskudnym draństwem. Wręcz przeciwnie. Zdrowy rozsadek podpowiada, że mamy do czynienia z obiektywnie paskudną manipulacją emocjonalną dużych grup ludzi i ich poczuciem bezpieczeństwa. Ale uwzględniając pańskie poczucie "chrześcijańskiej oceny rzeczywistości" zauważam, że emocje ludzi poddane temu eksperymentowi są jak najbardziej prawdziwe i naturalne. Każdy ma prawo bać się o własne zdrowie i życie i to niezależnie od swojego wyznania. I to ten szacunek dla emocji związanych z tą "pandemią" zakazuje mi się śmiać i szydzić z tych emocji. To podobnie jak z Owsiakiem. Oddzielam emocje i intencje ludzi wrzucających do puszek od intencji organizatora (ów) zbiórki. No i łatwo nie zamierzam dać się nabrać na pandemię koronawirusa. A a'propos polskiej służby zdrowia wie pan jaki jest procent łóżek i miejsc szpitalnych w Polsce na głowę mieszkańca w stosunku do innych krajów UE? Podpowiem odpowiedź. Im bogatszy kraj (poza nielicznymi wyjątkami) tym mniej łóżek do opieki szpitalnej na głowę mieszkańca. Z pozdrowieniami ze środka walki z niezwykle groźną pandemią.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @stanislaw-orda
20 marca 2020 15:03

To może jeszcze, już na koniec, rekomendacja książkowa. Bestseller sprzedażowy czyli finansowy:

https://s.lubimyczytac.pl/upload/books/247000/247272/358837-352x500.jpgźródło zdjęcia i opisu

Nassim Nicholas Taleb "Czarny łabędź. O skutkach nieprzewidywalnych zdarzeń"
 
popularnonaukowa
620 str.
 
"Tylko przez pierwsze cztery lata od premiery na świecie sprzedano 3 mln egzemplarzy Czarnego Łabędzia, książki o zmienności, ryzyku i istocie nieprzewidywalnych zdarzeń. Przetłumaczono ją na 33 języki!

Świat jest pełen Czarnych Łabędzi, czyli wydarzeń, które spadają na nas nagle i odciskają ogromne piętno na naszym życiu. Były to m.in. wybuch I wojny światowej, dojście Hitlera do władzy, zamachy z 11 września 2001 roku w Nowym Jorku czy kryzys finansowy 2008 roku. „Połączenie niskiej przewidywalności i znacznych skutków dla otaczającej rzeczywistości czyni Czarnego Łabędzia wielką zagadką”, pisze Nassim Nicholas Taleb. Rozwiązanie tej zagadki podaje wnikliwemu czytelnikowi na talerzu. Jego książka to ważna lektura dla wszystkich, którzy chcą żyć świadomie w dzisiejszym, pełnym niepewności, szybko zmieniającym się świecie. Zwłaszcza że autor ma dla nas pociechę – zdarzają się także pozytywne Czarne Łabędzie…"

Na wszystkim można zarobić, a Nassim Nicholas Taleb - Wikiledia.pl, autor książki jest, cytuję:

"Nassim Nicholas Taleb (ur. 1960 rok przybliżony) – amerykański ekonomista, filozof i trader pochodzenia libańskiego. Magister nauk przyrodniczych i doktor zarządzania. W swoich pracach skupia się na zagadnieniach prawdopodobieństwa, przypadkowości i niepewności. Obecnie profesor Uniwersytetu Nowojorskiego (NYU)" amerykaninem.

Wirus atakuje wszystki, a zarobią jedynie nieliczni.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @tomciob 20 marca 2020 14:49
20 marca 2020 15:05

Dobra, dosyć. Mój przekaz jest jeden: siedzieć na tyłku, czekać rozwoju sytuacji i nie zajmować się dyskutowaniem spraw, o których się nie ma pojęcia. Jak się komu pogorszy, dzwonić do doktora, nie łazić po poradniach i na SOR. 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @Grzeralts 20 marca 2020 15:05
20 marca 2020 15:08

To ja też już kończę i wychodzę. Dziękuję za pogawędki i pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @tomciob 20 marca 2020 15:08
20 marca 2020 15:23

Wzajemnie, wszystkiego dobrego.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @tomciob 20 marca 2020 14:32
20 marca 2020 15:27

Ja jak zobaczyłem zdjęcie tego "konwoju śmierci" to od razu też pomyślałem, że nikt takich rzeczy nie robi ot tak po prostu. Pokazują to wszystkie media na świecie.

zaloguj się by móc komentować


Andrzej-z-Gdanska @tomciob 20 marca 2020 15:03
20 marca 2020 17:24

Przepraszam za odejście od tematu. Cytuję:

Świat jest pełen Czarnych Łabędzi, czyli wydarzeń, które spadają na nas nagle i odciskają ogromne piętno na naszym życiu. Były to m.in. wybuch I wojny światowej...

Właśnie przeczytałem książkę:

Szymon Modzelewski     JAK NAKRĘCIĆ BOMBĘ

KULISY ŚWIATOWEGO KONFLIKTU

We wstępie autor pisze:

Pierwsze strzały zapowiadające wiek wojen, totalitaryzmu i masowych zbrodni padły w końcu grudnia 1896 roku na granicy Kolonii Przylądkowej (Cape Colony) i Transwalu.

Z dużym przybliżeniem można powiedzieć, że oba cytaty nie są sprzeczne, co może wydać się szokujące. Dlaczego? Z książki Stalagmita wynika, że wojna w końcu wybuchła ale po 18 latach! 

Trudno znaleźć samemu ciąg wydarzeń, które do tego doprowadziły. Tym bardziej jeśli żyje się w tym czasie. Dlatego sam wybuch wojny otoczony odpowiednią propagandą może wydać się, że "spadł nagle". O swoim "wyczuciu" pisał we wspomnieniach Hipolit Korwin Milewski.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @Grzeralts 20 marca 2020 07:30
20 marca 2020 18:04

Tylko przypominam, bo już to było przytaczane:

 

"Mamy w Polsce PANDEMIĘ chorób układu sercowo-naczyniowego. Choroby układu krążenia stanowią najczęstszą przyczynę zgonów w Polsce. Dlatego jest to polski „zabójca numer 1”. Stanowią przyczynę ok. 48 zgonów na 100 ogółem, są jednym z głównych powodów przedwczesnego inwalidztwa i przedwczesnej umieralności poniżej 65 roku życia. Choroba niedokrwienna serca (ze swoimi następstwami – zawałem serca i niewydolnością serca) powoduje ok. 90 tys. zgonów rocznie, udar mózgu – ok. 35 tys. zgonów rocznie, zaś miażdżyca – ok. 30 tys. zgonów rocznie. Umieralność w Polsce z powodu chorób układu krążenia jest o 70% wyższa niż w krajach Unii Europejskiej. W dodatku leczenie tych chorób jest drogie – może kosztować nawet ponad 350 tys. zł na osobę. 2. Mamy w Polsce PANDEMIĘ nowotworów. Stanowią przyczynę ok. 30 zgonów na 100 ogółem. Co roku diagnozuje się ok. 190.000 nowych zachorowań corocznie. Połowa chorych, czyli ok. 80.000-90.000 z tej liczby umrze w ciągu roku. Oznacza to, że w ciągu roku umierają WSZYSCY mieszkańcy np. Głogowa, Gniezna, Inowrocławia, Jaworzna, Kalisza, Lubina czy Nowego Sącza, prawie wszyscy mieszkańcy Koszalina, a w połowie np. Kielc. 3. Mamy w Polsce PANDEMIĘ cukrzycy. „Na cukrzycę cierpią w Polsce już co najmniej 3 mln osób, ale u 1 mln z nich, czyli jednej trzeciej, choroba jest niezdiagnozowana – wynika to z najnowszej edycji raportu pt. «Cukrzyca. Ukryta pandemia. Sytuacja w Polsce.» (…) ” Większość tych chorych, bo ok. 90 proc., stanowią osoby z cukrzycą typu 2 (…) i jest ściśle związana z siedzącym trybem życia, zbyt kaloryczną dietą i otyłością. Wśród pozostałych 10 proc. najwięcej jest chorych na cukrzycę typu 1, tj. autoimmunologiczne schorzenie, na które zapadają głównie dzieci i młodzież. (…)” (www.naukawpolsce.pap.pl) Cukrzyca generuje powstawanie licznych innych stanów chorobowych: układu krążenia –dusznica bolesna, zawały serca, udary mózgu, stopa cukrzycowa (a później amputacje nóg), zapalenia żył, nerek, oczu (utrata wzroku) itd. Z jej powodu w Polsce umiera ponad 23 tysiące osób rocznie. Koszty powodowane przez cukrzycę w naszym kraju są ogromne – szacuje się je na ok. 7 miliardów złotych rocznie. (na podst. www.mojacukrzyca.org) A co z rzezią na polskich drogach? Około 3000 ofiar rocznie... Takie dane statystyczne można przytaczać i przytaczać..."

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @Grzeralts 20 marca 2020 07:30
20 marca 2020 18:07

I to też:

"Francuzi zamawiają szczepionki za 860 mln euro, Niemcy za 417 mln euro, Holandia za 300 mln euro, a Włosi za 184 mln euro. Na wynagrodzenia dla pracujących po godzinach lekarzy i pielęgniarek Francja wydaje 150 mln euro; 95 mln euro - na wynajęcie magazynów, 8,5 mln - na strzykawki, 6 mln euro - na kampanię informacyjną.
Ale zaszczepiło się tylko 5 proc. Francuzów. Niewiele lepiej jest w innych krajach. Na szczepienia zgłasza się 4 proc. Włochów, 10 proc. Niemców, 20 proc. Amerykanów i 25 proc. Brytyjczyków.
Powód? Świńska grypa ma znacznie lżejszy przebieg, niż przewidywali eksperci WHO. Do tej pory na całym świecie z powodu powikłań po nowej grypie zmarło niespełna 17 tys. osób - wynika z marcowego raportu WHO. Natomiast przez grypę sezonową umiera co roku około pół miliona osób. - Pandemia jest słabsza, niż zakładaliśmy - przyznaje Margaret Chan, dyrektor organizacji. Jeszcze kilka miesięcy temu Chan obawiała się, że może umrzeć nawet 7 mln osób.
Rządom pozostały góry szczepionek. Teraz renegocjują umowy z koncernami farmaceutycznymi. Francuzi za rezygnację z ponad połowy zamówionych szczepionek muszą zapłacić trzem koncernom farmaceutycznym - GlaxoSmithKline, Sanofi-Pasteur i Novartis - 48 mln euro odszkodowania. Gdyby nie ugoda, za niepotrzebne leki rząd musiałby zapłacić 358 mln euro.
We włoskich magazynach zalega 10 mln szczepionek, które za kilka miesięcy się przeterminują. A rząd nie dostał jeszcze wszystkich zamówionych leków. Tutaj koncerny są uparte. Godzą się jedynie na zamianę opłaconych szczepionek na inne swoje leki. Część zbędnych szczepionek Włosi przekażą WHO dla biedniejszych krajów, resztę się zniszczy.
Rokowania z koncernami trwają w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Holandii, Hiszpanii, Czechach. Uniknąć odszkodowań udało się tylko Portugalii, choć zrezygnowała z 2 mln (na 6 mln zamówionych) dawek.
Specjalna komisja Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy prowadzi śledztwo: Czy WHO ogłosiła pandemię pod naciskiem firm farmaceutycznych? Jednym z ekspertów ma być minister zdrowia Ewa Kopacz, która jako jedyna w Europie odmówiła zakupu szczepionek. Tłumaczyła, że nie ma pewności, czy są one bezpieczne, skoro dopuszczono je na rynek tak pospiesznie.
Drugie śledztwo prowadzi od marca Parlament Europejski. Posłowie chcą sprawdzić, czy koncerny farmaceutyczne straszyły rządy państw UE, że jeśli szybko szczepionek nie kupią, to ich zabraknie. - Holandia wydała na nie 300 mln euro, a teraz może wyrzucić szczepionki do kosza - mówiła tydzień temu Judith Merkies, europosłanka z holenderskiej Partii Pracy.
Trzecie śledztwo, zapowiedziane przez WHO, ma się rozpocząć, gdy pandemia ustąpi.
Czy WHO się pomyliła? "

tak było kilka lat temu

zaloguj się by móc komentować

Paris @olo 20 marca 2020 11:40
20 marca 2020 19:41

Prawda...

... kazde pokolenie musi miec swojego "balcerowicza"  !!!

zaloguj się by móc komentować


KOSSOBOR @stanislaw-orda 20 marca 2020 09:27
20 marca 2020 22:11

"No więc o co obecnie chodzi w tym ogólnoświatowym teście? Czy aby nie o wprowadzenie ogólnoswiatowego przymusu szczepienia i dopiero wskutek tej akcji  wówczas wymrą ci "co trzeba".

Bo jeśli nie , to pozostaje nam mozliwość, że nadzwyczajne srodki zostały podjete wskutek uzyskania przez rządzacych, iz patogen zwany koronawirus -19 to broń biologiczna o nierozpoznanej etiologii, której ktos świadomie użył, ale z jakichs względów nie wolno o tym informować."

Wypada tylko to powtórzyć. Co do drugiego zdania: jeżeli rządzący narzucą nam przymus szczepień na tego wirusa, to potwierdzi sie zdanie pierwsze. No ale co to dla nas oznacza... Uzyskamy "jasność w temacie" przed zgonem.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Perseidy 20 marca 2020 18:07
20 marca 2020 22:17

"Trzecie śledztwo, zapowiedziane przez WHO, ma się rozpocząć, gdy pandemia ustąpi.
Czy WHO się pomyliła? "

tak było kilka lat temu"

I teraz bedzie podobnie.

Gdy nie wiadomo o co chodzi, chodzi o pieniadze.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @KOSSOBOR 20 marca 2020 22:11
20 marca 2020 22:18

Mnie "zywcem" nie wezmą.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @stanislaw-orda 20 marca 2020 22:18
20 marca 2020 22:38

Wiesz, na jedno wyjdzie...

 

zaloguj się by móc komentować


KOSSOBOR @stanislaw-orda
20 marca 2020 23:08

Honorowo to byłoby, gdybyś uprzednio rozniósł karabinem łapsów pod Twoimi drzwiami, a potem to byś zobaczył, co da się jeszcze zrobić. Może zdołałbyś przebić się do jakiego lasu? :) 

zaloguj się by móc komentować

tadman @marianna 20 marca 2020 13:57
20 marca 2020 23:45

Ponoć kobieta jedząca nietoperza to dziennikarka jeżdżąca po świecie i konsumująca takie kontrowersyjne potrawy. To zdjęcie nie pochodzi z Chin, a z jakiejś wyspy na Pacyfiku należącej na dodatek do USA. Może to też bujda?

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @KOSSOBOR 20 marca 2020 23:08
21 marca 2020 11:35

to własnie miałem na myśli

zaloguj się by móc komentować


olo @rotmeister 21 marca 2020 11:43
21 marca 2020 13:07

mozna, podobnie jak panika - tylko trwa to dluzej

zaloguj się by móc komentować

olo @Perseidy 21 marca 2020 12:18
21 marca 2020 13:15

mozna by im ksiazke do ocertyfikowania(?) wyslac

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @olo 21 marca 2020 13:07
21 marca 2020 15:06

A poziom ekscytacji w mediach i mobilizacji rządowych zupełnie nieadekwatny do danych o śmiertelności.

Nieadekwatność do rzeczywistości - czy nie tak mierzy się poziom szaleństwa u ludzi nim dotkniętych?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Perseidy 21 marca 2020 15:06
21 marca 2020 15:53

Wygląda na ćwiczenia mobilizacyjne przed główną imprezą

zaloguj się by móc komentować

olo @Perseidy 21 marca 2020 15:06
21 marca 2020 16:11

zobacz tu

https://www.salon24.pl/u/prognozydocenta/1028931,walczyc-z-wirusem-po-chinsku-czy-po-koreansku

czy oni (korea, tajwan) twoim zdaniem sa szaleni, czy wytargowali inna rzeczywistosc?

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @stanislaw-orda
21 marca 2020 16:53

Ta szopka medialna na skalę światową ma charakter rewolucyjny, więc chodzi o zmianę stosunków własnościowych - jak nas nauczał Coryllus. Wirus (paniki medialnej) jest jedynie pretekstem i odwróceniem uwagi od trwającej akurat wielkiej zwały na giełdach, która zazwyczaj poprzedza rzeczywisty krach gospodarczy.

Wiara ludków w mityczne "państwo" i jego działania jest porażająca.

Mój przyjaciel Koreańczyk z Seulu, mieszkający teraz w Singapurze pisze mi, że nic się tam dramatycznego nie dzieje. Te sto kilka zgonów mieści się w corocznej normie grypowej.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @Perseidy 21 marca 2020 12:18
21 marca 2020 17:36

W tym linku, co Pan podał takie kwiatki, że i Orwell by tego nie wymyślił: Cytaty

"-Szukamy liderów opinii, osób zaangażowanych społecznie, które zostaną wyposażone w wiedzę o potwierdzonych źródłach informacji nt. koronawirusa i dołączą do walki z fake newsami."

Jak to się liderów wyposaża w wiedzę, tego doprawdy nie wiem, może ktoś to objaśni. Ładuje się mu te potwierdzone źródła informacji  w plecak, czy co? A gdzie samą wiedzę się ładuje?

"Możliwość zgłaszania treśći przez Internautów zostanie udostępniona po zrekrutowaniu i właściwym przygotowaniu liderów opinii."

A więc jednak bez plecaka się nie obejdzie. A te właściwe przygotowanie liderów, to raczej kojarzy się z gotowaniem ...żaby.

PS

Dziwne PAP, a nie można skopiować tekstu z ich strony. Czy tylko na moim komputerze.

zaloguj się by móc komentować

olo @ikony58 21 marca 2020 19:07
21 marca 2020 20:57

dzieki,  trzeba poczekac bo dopiero werbunek zaczeli

zaloguj się by móc komentować

olo @rotmeister 21 marca 2020 17:42
21 marca 2020 21:13

to co ja mam powiedziec? w zeszla sobote bylem swiadkiem jak ludzie kupujacy garnki pytali sprzedawce, czy mozna w nich przygotowac zawartosc z puszki

zaloguj się by móc komentować

olo @rotmeister 21 marca 2020 22:07
21 marca 2020 22:51

to zawal juz mamy za soba? tu:

http://genezy.szkolanawigatorow.pl/o-leczniczej-funkcji-cynamonu#136010

genezy wspomnial o typie 2, do pierwszego nie doszedlem

zaloguj się by móc komentować


olo @rotmeister 21 marca 2020 23:50
22 marca 2020 00:05

wiesz, mnie to juz nawet nie dziwi

zaloguj się by móc komentować

sannis @ikony58 21 marca 2020 19:07
22 marca 2020 00:11

"mające świadczyć o tym, że autor przewidział epidemię koronawirusa z Chin"

Taaa, przewidział... To jest ewentualnie przyczynek do tego, że autorzy prymitywnie znaczą występek. Wg mnie zasłona dymna.

zaloguj się by móc komentować

olo @ikony58 21 marca 2020 23:42
22 marca 2020 00:23

co mam nie pamietac, lubilem wpisy goryliska

zaloguj się by móc komentować

Matejek @olo 22 marca 2020 00:23
22 marca 2020 01:22

i ja lubiłem, choć ''w pewnych względach wkurzała mnie jego ...'' / coż ,  ''TU'' nie zdążyliśmy, ale TAM ... http://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/jak-w-jeruzalemie-rano-zadzwonili#155138 /

zaloguj się by móc komentować


Matejek @stanislaw-orda
22 marca 2020 17:04

od 10' 17'' prof. Frydrychowski potwierdza ...

zaloguj się by móc komentować

ciociaziuta @mniszysko 20 marca 2020 11:24
23 marca 2020 10:04

Szanowny Bracie, to może być strzał w dziesiątkę...nie interesuję się modą jakoś specjalnie, ale interesuje mnie rosnąca

uprawa lnu i konopii. Bawelna jest "brudnym" surowcem i "brudnym" produktem - udział tego włókna w ofercie dla konsumentów  powinien być bardziej zbalansowany. Jeśli projektanci mody lansują tkaniny przynajmniej w połowie

mieszane z lnem, czy na ten przykład z fibrami bambusa :)) to i zarobki potentatów bawełnianych muszą spaść

o połowę, ...chyba, że źle liczę. Serdecznie pozdrawiam.

 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @AnDzej 24 marca 2020 07:31
24 marca 2020 08:09

W Polsce od jesieni do wiosny dziennie umiera średnio 1500 osób. Koronawirusy są najczęstszą przyczyną przeziębień. Nie jest niczym niezwykłym, że u osób starszych, czy przewlekle chorych, z obniżoną odpornością, przeziębienie i związane z nim powikłania mogą się stać przyczyną śmierci. Przecież nie bada się pod kątem koronawirusa kilkuset przypadków śmierci dziennie. Ja sam od chorowałem na początku roku ponad miesiąc, niby przeziębienie, ale z ciężkim przebiegiem i nawrotami i mnóstwo osób w moim otoczeniu też. W przedszkolach było 10-20% dzieci. Gdyby wtedy patrzeć na to w taki sposób, to mielibyśmy tu światowe centrum pandemii. Te statystyki, które nam podają, są kompletnie niewiarygodne, mogą być wielokrotnie niedoszacowane, albo odwrotnie, przeszacowane. Można z tym zrobić wszystko. Nie jest wykluczone, że mamy do czynienia z wyjątkowo zjadliwą mutacją koronawirusa, wirusy łatwo mutują, to normalne, gdyby nie mutowały, już by ich nie było. Mam wierzyć, że wśród kilkunastu, czy kilkudziesięciu tysięcy zgonów, które miały miejsce w tym czasie, udało się wychwycić te 8, spowodowane tym jednym szczepem wirusa? To się nie bardzo trzyma kupy, jak dla mnie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @SalomonH 24 marca 2020 08:09
24 marca 2020 09:13

Gdyby robiono we wcześniejszych latach  masowe testy u osob chorych z infekcjami, ciekawe ile odmian koronowisrusa by wykryto.

No i nie podawali 24 godziny na dobę, ile przy epidemii grypy umiera ludzi w przekrojach terytorialnych i wiekowych. Oraz nie przeprowadzano transmisji telewizyjnych z ozdrowieńcami.

To wygląda jakby  chodziło o coś innego,jakby  przeprowadzana była  próba generalna przed  "uruchomieniem" właściwej  pandemii.

 

zaloguj się by móc komentować



DrzewoPitagorasa @Marcin-K 20 marca 2020 15:27
24 marca 2020 09:41

Podobnie było na początku pandemii w Chinach. Pojawiały się różne filmy mówiące o tym np. że ludzie padają na ulicy, albo o przeładowanych szpitalach, które zostały zbudowane w 2 tygodnie .  Teraz ponoć sytuacja w Chinach jest już opanowana. Jakoś trudno mi uwierzyć że tak nagle wirus przestał być zaraźliwy.  

Ciekawe byłoby zobaczyć jakieś statystyki z Anglii.  

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Matejek 24 marca 2020 09:18
24 marca 2020 09:45

etap testowania.

Wywołanie pschyzoy strachu ma skłonic wszystkich do poddania sie szczepieniu. Wiekszośc zrobi tak dobrowolnie, a pozostałych zaszczepi sie pod [rzymusem, uzasadniając to  troską o zdrowie publiczne i prewencja przed pandemia.

Ale o zmarłych z powodu sxczepionki (selektywnej) nie będą juz  pokazywać  wzmianek  w mediach.

zaloguj się by móc komentować

marianna @stanislaw-orda 24 marca 2020 09:45
24 marca 2020 19:58

"Nie dopuście do tego - to zależy od was. George Orwell - ostatni wywiad z 1950 r.

https://www.youtube.com/watch?v=IiuG0gy7nxE

Dopiero teraz na to trafiłam. Jakże aktualne.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @marianna 24 marca 2020 19:58
24 marca 2020 22:06

Ależ dopuszczą. Co więcej, ludzie sami  zaczną przemocą  zaciągać swoich bardziej opornych sąsiadów do punktów szczepień.

Wystarczy ich odpowiednio wystraszyć, gdyz  w obraz telewizyjny zaczęli wierzyć na 100 procent ("przecież w telewizji pokazali, widziałem na własne oczy").

Od kiedy to telewizja jest medium od ukazywania prawdy?

zaloguj się by móc komentować

marianna @stanislaw-orda 24 marca 2020 22:06
24 marca 2020 22:09

Już dopuścili. Właśnie to się rozgrywa na naszych oczach. I nie mamy na to niestety wpływu.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @marianna 24 marca 2020 22:09
25 marca 2020 10:49

To jedynie przygrywka.

Czas Apokalispy nie musi trwać jeden dzień, czy chośby miesiąc.

W jego fazie koncowej  Szatan rzuca "wszystkie ręce na pokład".

A w roku 2030 mijają dwa milenia, które upłyną od Golgoty i Zmartwychwtstania. 
To niby  jakiego względu Bóg miałby nam dać jeszcze więcej czasu? Abyśmy mieli czs wymordować jeszcze więcej dzieci nienarodzonych?

 

zaloguj się by móc komentować

marianna @stanislaw-orda 25 marca 2020 10:49
25 marca 2020 12:42

Ten Pan Whoooy wyrzucił mnie ze swojego bloga i mam zakaz komentowania u niego . Jakim prawem dyskutuje na mój temat a ja nie mam prawa do obrony.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @marianna 25 marca 2020 12:42
25 marca 2020 12:44

Nie kojarzę o kogo się rozchodzi.

zaloguj się by móc komentować


marianna @stanislaw-orda 25 marca 2020 12:44
25 marca 2020 12:47

Rotmeister w tytule notki nazwał wszystkich inaczej postrzegających tę rzeczywistość - WHoooye

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @marianna 25 marca 2020 12:47
25 marca 2020 12:53

Rotmeister należy do gatunku "wielepów" (od: wie lepiej).
Gdy mu się napisze, że niekoniecznie wie lepiej, to bardzo się wówczas irytuje. I, aby odreagować frustrację, szydzi  a nawet złorzeczy.

Cóż możemy na to poradzić?

Mnie np. napisał, że wcale nie muszę czytać jego bloga., tak jakbym o tym nie wiedział (że nie muszę).

No, taki juz z niego życzliwy gość, który  zawsze podpowie w istotnej kwestii. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 19 marca 2020 23:24
25 marca 2020 23:25

Słuchając Radia zaczynam odróżniać państwo polskie od ...

zaloguj się by móc komentować

Matejek @marianna 25 marca 2020 12:42
26 marca 2020 09:19

dlatego też widomo do jakiego typu nieWHooyi się zalicza

pokazując nieWHooyom to https://www.euromomo.eu/?fbclid=IwAR1g69oWh8UJRo-iB5n3romacEworKeBPImjPK5VBIaeg7jhwbjHTfNSuIo
 https://www.worldometers.info/?fbclid=IwAR279VOjTPUdOO6apxAM6JKRQe31zU0kT5P7L68NkAuzSaguUr-UeO0h9_4 
myślenie zaczyna boleć i pojawia się agresja,
ja na prawdę, przy 'takim obrocie' spraw, ''obawiam się o swoje życie'' /''Co więcej, ludzie sami  zaczną przemocą  zaciągać swoich bardziej opornych sąsiadów do punktów szczepień.'' - i nie tylko ...

zaloguj się by móc komentować


Matejek @stanislaw-orda
26 marca 2020 19:16

warto na prawdę wcześniejsze wypowiedzi wysłuchać, gdyż ...
 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Matejek 26 marca 2020 19:16
26 marca 2020 19:35

Zmierzch oświecenia.

Powszechna alfabetyzacja  powoduje (w necie) efekt inflacyjny typu, że  gorszy umysł wypiera (ilościowo) lepszy.

zaloguj się by móc komentować

marianna @stanislaw-orda 26 marca 2020 19:35
26 marca 2020 19:49

Rozmawiałam dziś i wczoraj, prywatnie ze znajomymi lekarzami. Specjalistami z wieloletnią praktyką, choć nie mający nic wspólnego z wirusologią. Jeden dobrze zorientowany w polityce, drugi kompletny laik w tej dziedzinie. Obaj przekonani ,że to jest mega oszustwo w skali całego świata.  Żaden z nich nie ma nic wspólnego z biznesem szczepionkowym. Pracują w szpitalach i prowadzą prywatną praktykę. Dla mnie są wiarygodni.

zaloguj się by móc komentować


Matejek @marianna 26 marca 2020 19:49
26 marca 2020 19:54

+

też mam dobry konakt z pięcioma lekarzami ... /dwoje z nich, to koledzy /przyjaciele rodziny/

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @marianna 26 marca 2020 19:49
26 marca 2020 20:05

Moim zdaniem chodzi o przekłucie bańki spekulacyjnej w światrowyum systemie finansowym. Powszechną tajemnicą jest, że pieniądz kredyutowy wyemitowany przez banki przewyzsza realne pokrycie wolumenu udzielonych kredytów  ( wg szacunku wartosci produktu, usług i surowców)  wedle  mnoznika  od 10 do 20 razy.  Pandemia jest bardzo dobrym pretekstem dla dokonania takiego resetu. Wojna bowiem powoduje znacznie większe koszty "operacyjne". A wojna globalna  niesie za sobą   ryzyko,  że nikt na niej nie "zarobi". Stąd to desperackie łapanie się deski pandemii. Mniejsza że to akurat koronawirus. Inny  pretekst podobnego rodzaju byłby równie dobry. 

zaloguj się by móc komentować

Matejek @stanislaw-orda
26 marca 2020 21:50

'pandemia' to świetny pretekst do wielu, na prawdę wielu 'spraw'

zaloguj się by móc komentować



stanislaw-orda @olo 27 marca 2020 06:16
27 marca 2020 09:26

Mnie najbardziej interesuje w jaki sposób i kto wyliczył, że pięciu  wiernych w kościele tojest dopuszczalna maksymalna i  "akuratna" ilość. A nie np 16, 48 czy 95.

Czy ktoś przedstawił jakieś wiarygodne (albo jakiekolwiek) "rachunki", czy też może  to cyfra wzięta wprost z masońskiego kapelusza?

zaloguj się by móc komentować


olo @stanislaw-orda 27 marca 2020 09:26
27 marca 2020 15:32

mysle, ze odpowiedz znajdziesz w gastronomii

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @olo 27 marca 2020 15:32
27 marca 2020 19:39

myślę, że tam również nie znajdę

zaloguj się by móc komentować

olo @stanislaw-orda
27 marca 2020 19:59

mam na mysli atak z tej strony,  jak z tramwajem czy autobusem, a w efekcie profanacja

gdzies czytalem ze czesi podniesli do 10, ale nie sprawdzalem

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @olo 27 marca 2020 19:59
27 marca 2020 22:06

10 jest tak samo od czapy jak i 5.

Weź taką bazylikę w Licheniu, prawie 2,5 hektara powierzchni - trzy boska piłki noznej (i to liczac licząc bez  dolnego kościoła). I tych pięciu czy chocby 10 wiernych. To przecież jest jawne szyderstwo.

zaloguj się by móc komentować

olo @stanislaw-orda
27 marca 2020 22:26

tak, a  jak na to przyjdzie gastronom ze swoimi uwagami odnosnie wieczerzy to szydera bedzie na maxa

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować