-

stanislaw-orda : outsider z wyboru

BlackRock i inni, czyli kolejny raz o tym samym

We współczesnym świecie, w którym, jak wiadomo, pieniądze odgrywają wiodącą rolę, a globalna gospodarka zawłaszcza kolejne terytoria, rola firm inwestycyjnych stale wzrasta. Wielkie korporacje specjalizujące się w funduszach inwestycyjnych uzyskały możliwość kontrolowania procesów gospodarczych w skali globalnej. W dziedzinie finansów i inwestycji stało się to domeną kilku największych graczy, których zakres wpływów i oddziaływań nurza się w plotkach i tajemnicach. Wśród nich wyróżnia się trzy największe fundusze (a ścislej korporacje). Są nimi: BlackRock, Vanguard oraz State Street. Fundusze  inwestycyjne operują na globalnych rynkach finansowych, co ułatwia im  dokonywanie natychmiastowej realokacji znacznej wielkości kapitału akcyjnego. To z kolei oznacza, że mają możliwość wpływania  na wahania kursu akcji i obligacji oraz kształtowanie się ogólnych tendencji na danym rynku. Lecz co o nich mogą wiedzieć śmiertelnicy znajdujący się poza kręgiem stosownych wtajemniczeń?. Co nieco wiadomo, choć, rzecz jasna, zbyt mało.

I tak:   

BlackRock  to potężna firma inwestycyjna, która zarządza aktywami o wartości 9 bilionów dolarów. Jej obszar działania obejmuje  rynki finansowe, korporacje oraz elity sprawujące władzę w zasadzie we wszystkich krajach. BlackRock, ze względu na swój potencjał, posiada możliwości  wywierania presji na podmioty gospodarcze, aby stosowały w swoim działaniu określone strategie lub polityki.
https://www.blackrock.com/corporate/about-us/leadership

Vanguard to firma o podobnym profilu działania do poprzednio wymienionej, zarządzająca portfelem z ponad 10 bilionami dolarów. Specjalizuje się w pasywnych strategiach inwestycyjnych, takich jak fundusze indeksowe (inwestowanie w  akcje spółek, które wchodzą w skład określonego indeksu ale bez aktywnej selekcji akcji). Jest ona również jednym z największych posiadaczy akcji wielu korporacji. Dla ponad 30% akcji spółek notowanych w indeksie S&P 500 w zarządzaniu ich własnością, właśnie Vanguard jest pośrednikiem.
https://www.globaldata.com/company-profile/the-vanguard-group-inc/executives/

S&P 500https://pl.tradingview.com/symbols/SPX/

State Street  to jeden z wiodących dostawców usług finansowych i usług depozytarialnych dla  aktywów. Jednym ze sposobów, w jaki fundusze inwestycyjne mogą wpływać na decyzje korporacyjne, jest głosowanie na zgromadzeniach akcjonariuszy. State Street aktywnie angażuje się w głosowania nad kwestiami związanymi z wyborem członków zarządu, wynagrodzeniem kadry managerskiej, decyzjami o kierunkach rozwoju i innymi ważnymi aspektami zarządzania spółką oraz wyboru  strategii gospodarczej.
 https://www.inclusivecapitalism.com/member/ronald-p-ohanley/
Wymieniona trójka skoncentrowała w swoich rękach zarządzanie operacyjne aktywami największych firm na świecie. Nie są ujawniani konkretni właściciele tych funduszy, a jedynie zarządzający nimi managerowie o szerokich uprawnieniach. Zawiły schemat własnościowy skonstruowany został na zasadzie wzajemnej asekuracji pomiędzy funduszami, czyli wzajemnym posiadaniu określonych pakietów akcji. Niejako schowani są we własnym cieniu.

Rola „cienia” w sektorze inwestycyjnym
BlackRock, Vanguard i State Street
wspólnie zarządzają aktywami liczonymi w dziesiątkach bilionów dolarów. Korporacje te sukcesywnie inwestowały znaczne środki w akcje, obligacje i inne instrumenty finansowe różnych spółek na całym świecie. To sprawiło, że stały się największymi udziałowcami znaczących światowych korporacji. Fakt ten umożliwia wywieranie przez nie wpływu na strategiczne decyzje zależnych podmiotów. Jedną z ważnych form strategii stosowanych przez fundusze inwestycyjne jest neokolonializm finansowy. Gdy państwo pożycza pieniądze za pośrednictwem głównych  graczy na  globalnych rynkach finansowych w celu zabezpieczenia realizacji własnych projektów i programów rozwojowych,  wówczas nieuchronnie wpada w potrzask, gdy staje przed koniecznością dobrania kolejnych transz kredytów na spłatę poprzednich zobowiązań.

Globalne instytucje finansowe i fundusze spekulacyjne mogą przez swoją politykę wytypować „ofiarę”, która w danym czasie wpadnie w pułapkę zadłużenia, np. kreując niestabilność finansową poprzez  kurs wymiany waluty oraz zmiany stopy procentowej, aby w rezultacie doprowadzić do obniżenia wyceny aktywów  kraju-dłużnika. Zdarza się, że proces ten przybiera gwałtowny przebieg, generując niepokoje społeczne w kraju-ofierze.

Międzynarodowe instytucje finansowe wpływają również na decyzje polityczne i strategie krajów rozwijających się. Zależność od zagranicznych inwestorów i wierzycieli skutkuje z reguły ograniczeniem suwerenności, co bezpośrednio wytwarza sytuację braku swobody wyboru w podejmowaniu sposobu realizacji kluczowych zagadnień jak tez ich hierarchii w danym czasie.

Działania podejmowane przez firmy inwestycyjne przy okazji  konfliktów zbrojnych wypełniają definicję zbrodni wojennych. Np. ostatnio na Ukrainie wielka trójka funduszy inwestycyjnych została wykorzystana do utworzenia siatki międzynarodowych firm-słupów przy wykupie ziemi.  Ponadto firmy kontrolowane przez  fundusze inwestycyjne zostały zaangażowane dla finansowania specjalnych formacji zbrojnych, w tym werbunku najemników.

Fundusze inwestycyjne korzystają również  z mechanizmu "równoległych banków" (parabanków),
tj.  instytucji finansowych działających poza formalnymi normami i przepisami bankowymi. Oczywiście, kontrola instytucjonalna takich form działania jest jedynie iluzoryczna (tzn. nie istnieje), co generuje powstanie sytuacji permanentnego nadmiernego ryzyka dla całego systemu finansowego (ryzyka jego niewypłacalności). Potężne firmy inwestycyjne mogą, zwłaszcza poprzez kontrolę alokacji istotnej części aktywów światowych, powodować pogłębianie nierówności oraz  zmniejszanie bądź zwiększanie mobilności społecznej w wytypowanych regionach.

Mówiąc prościej, mogą one wytwarzać  zarzewia konfliktów społecznych, rozmaitych „majdanów”, „kolorowych” rewolucji” i wojen lokalnych Problemem jest pełne dyrygowanie  procesami „pełzającej nierównowagi”, gdyż  związane jest z tym ryzyko  wymknięcia się ich spod kontroli. Firmy inwestycyjne, stawiając na pierwszym miejscu zyski, nie angażują się w projekty, które nie rokują szybkiego zwrotu kapitału, pomimo tego, iż mogą one mieć istotne wartości społeczne lub środowiskowe.

Fundusze inwestycyjne są często kojarzone z globalnym zarządzaniem finansami i wzrostem stopy życiowej, ale ich oddziaływanie poprzez sankcje gospodarcze, generowanie konfliktów zbrojnych oraz  rabunkową eksploatację krajów rozwijających się, pociąga za sobą szereg negatywnych konsekwencji, które nie są medialnie nagłaśniane. Fundusze w zasadzie decydują o rodzaju struktury gospodarczej takich krajów. Inwestycje lokowane w kluczowych sektorach, jak np. wydobycie zasobów naturalnych lub sektor bankowo-finansowy, to narzędzia służące do podporządkowania gospodarczego danego kraju, w tym zakreślaniu pola dla  jego interesów, co oczywiście sprowadza ekipy rządowe w tych krajach do występowania w roli  prokurenta cudzych interesów. Inwestycje w sektorach gospodarki wybranych przez fundusze wpływają na strukturę zatrudnienia oraz warunki pracy. Np. inwestowanie w projekty niestabilne środowiskowo przy  braku surowych norm ochrony środowiska doprowadza do szkód o długotrwałym horyzoncie czasowym, a w konsekwencji wpływają na stan zdrowia lokalnej ludności.

Rządy państw nie dysponują stosownym aparatem kontroli (kadrowym i technicznym), aby monitorować system transakcji w międzynarodowej sieci firm zbudowanej przez fundusze, po to, aby naliczyć stosowny wymiar podatku, pomijając kwestię możliwości jego wyegzekwowania. Tak we współczesnym światowym kurniku wygląda rzeczywistość porządku dziobania. Niejawność jest kluczową cechą podobnych ponadnarodowych struktur, a stworzona sieć powiązań  z siłą pieniądza kredytowego skutecznie strzeże anonimowości posiadaczy głównych pakietów akcji. Rdzeń tego systemu stanowią anglosaskie elity, które wraz z innymi grupami ponadnarodowymi liczą zaledwie kilka tysięcy osób. A na najwyższym piętrze tej piramidy decyzje podejmowane są w relacjach więzów poziomych (kooptacja z tego samego szczebla hierarchii – np. poprzez mariaże w klanach multimilionerów). Zamknięta dla obcych kasta opiera się na stabilnym konsensusie, który określony jest przez parytet: pierwszy wśród równych, ale nie wyższy. Przypomina to, znany skądinąd, model wzajemnej  asekuracji wg schematu: my nie ruszamy waszych, a wy nie ruszacie naszych. Efektem jest wytworzenie układu zamkniętego, który charakteryzuje się  chowem wsobnym. Członków elit z najwyższego piętra piramidy nie dotyczą normy zwalczania dyskryminacji społecznej i etnicznej, zakaz neokolonializmu czy naruszania suwerenności, etc., etc. Wszak to nic osobistego, czy subiektywnego - to tylko interesy.

Kto więc został bezpośrednim beneficjentem ukraińskiego zamachu stanu z 2014 r.? Kto i dlaczego podsyca eskalację konfliktu i kto czerpie korzyści z zabijania mieszkańców tego rejonu świata? I czy można rozpatrywać śmierć tysięcy ludzi w kategoriach ekonomicznych? Okazuje się, że można jak najbardziej, a kalkulowanie opłacalności ludobójstwa, ergo zbrodni przeciwko ludzkości, w „gorszej jakości” (niezachodnich) społeczeństwach, od dawna jest stosowane przez zarządzających światowymi finansami i uznawane za skuteczne narzędzie do osiągania zakładanych  celów. Uciekanie się do prowokowania wojny w różnych regionach świata, należy do repertuaru stałych sposobów dla obrony dominacji w wymiarze globalnym.

W  dzisiejszym świecie największą wagę zyskało oddziaływanie gigantów finansowych w rodzaju BlackRock, Vanguard, Fidelity Investments czy State Street (dalej: Kwartet). Według analityków światowego rynku finansowego, pakiety kontrolne akcji największych korporacji stały się  własnością ww.  „inwestorów instytucjonalnych". Ponadto członkowie wymienionych czterech karteli (Kwartet) wzajemnie posiadają swoje akcje (zasada reasekuracji wedle reguły trzymał Murzyn Tatarzyna).

Większość najważniejszych branż jest kontrolowana przez korporacje Kwartetu, zaś ich aktywa są własnością wymienionej czwórki kartelowej. Tym samym posiada ona kontrolę nad przepływem najważniejszych strumieni środków pieniężnych. Co oznacza np., iż decyduje o tym, ile bilionów dolarów ma zostać dodrukowanych. Jeśli wyobrazimy sobie, że globalny proces polityczny i gospodarczy jest teatrem, to decydenci Kwartetu piszą scenariusz i decydują o obsadzie głównych ról. 

Wspomniane korporacje ponadnarodowe wytworzyły rozległe długie i kręte łańcuchy firm fasadowych, tak że w praktyce nikt nie jest w stanie określić całości splotu ich powiązań. Nie należy jednak ulegać złudzeniu, że za tym pozornym chaosem nie kryje się zcentralizowany i spójny system zarządzania. Przypomina on piramidę schodkową zbudowaną wg poziomów hierarchii, które z kolei są podzielone wg branż. Umożliwia to posiadanie decydującego wpływu na politykę i gospodarkę państw, które dobrowolnie przyjęły status wasalny lub został on im narzucony.

Wolumen łącznej puli finansów znajdujących się pod kontrolą kartelu przekracza budżety większości państw UE. Np. BlackRock zarządzał w 2021 r.  aktywami o wartości ponad 10 bilionów dolarów. Dla porównania: całkowity dług publiczny Stanów Zjednoczonych wynosi 31 bilionów dolarów, a PKB Stanów Zjednoczonych za  2023 r. to ok. 23 biliony USD.  Czyli ta firma mogłaby z łatwością kupować mniejsze kraje i na dodatek robić to hurtowo. BlackRock współpracuje również bardzo blisko z bankami centralnymi. Korporacja pożycza pieniądze bankowi centralnemu danego kraju, jak również świadczy mu usługi doradcze. Rzecz jasna, nie za darmo. Może wpływać na działania MFW i MBOiR (Miedzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju). Nie trzeba dodawać, iż aby otrzymać kredyt, należy spełnić zalecenia doradców.  Dodatkowy smaczek jest w tym, iż wielu obecnych pracowników BlackRock pracowało uprzednio w administracji rządowej USA w charakterze, a jakże, doradców. Nie ma zatem większego znaczenia, jak nazywa się każdorazowy nominalny prezydent USA, bo i tak będzie on li tylko wykonawcą ich instrukcji. A jeśli nie zechce, to z dużą dozą gwarancji może podzielić ponury los niektórych swoich poprzedników.

Aby nie było wątpliwości, kto faktycznie trzyma lejce władzy, oto w  grudniu 2020 r., jeszcze przed inauguracją swojej prezydentury, Joe Biden mianował Briana Deese'a, szefa BlackRock Global, swoim asystentem ds. zrównoważonego inwestowania i dyrektorem Krajowej Rady Gospodarczej.B. Deese, który kiedyś odegrał kluczową rolę za kadencji Baracka Obamy w tworzeniu paryskiego porozumienia klimatycznego w 2015 r., opracował dla J. Bidena plan wojny z branżą kopalnych surowców energetycznych. Elementem tej wojny stało się nałożeniem dużych podatków na  obrót węglem kamiennym oraz  różnymi ograniczeniami na użytkowanie ropy, gazu i węgla w UE, i to jeszcze na długo przed rozpoczęciem operacji wojskowej na Ukrainie w lutym 2022 r. Jest to wytyczona z premedytacją droga prowadząca do wywołania najgłębszego kryzysu energetycznego oraz inflacyjnego w historii świata. Za pięknie brzmiącymi  frazesami o promowaniu zielonej agendy, czy „społecznie odpowiedzialnego" biznesu, kryją się rzeczywiste cele globalnej elity: zmniejszenie światowej populacji oraz zbudowanie cyfrowego obozu koncentracyjnego i umieszczenie w nim resztek ocalałej populacji, a w tzw. międzyczasie zniszczenie małych i średnich przedsiębiorstw; przekazanie zarządzania gospodarczego globalnym korporacjom; likwidacja resztek państw narodowych i zbudowanie na ich gruzach państwa ogólnoświatowego z takim też rządem. Mówiąc mniej dyplomatycznie plan ten dotyczy ścieżki dojścia do nowego rodzaju globalnego systemu niewolniczego.

A jak to się ma do wydarzeń nad Dnieprem? Otóż niemożliwe jest ich zrozumienie bez uwzględnienia wpływu najpotężniejszych korporacji finansowych, czyli członków wymienionego "Kwartetu" - które kontrolują krwiobieg systemu bankowego. Np. nie wiadomo, kto personalnie zalicza się do grona głównych właścicieli Vanguard, bo jak dotąd nie udało się tego wiarygodnie ustalić. Według niektórych przesłanek, znaczna część firmy należy do amerykańskiego miliardera Warrena Buffetta. Z kolei Larry Fink uważany jest za  właściciela dużego pakietu udziałów BlackRock.

Wśród firm, które wytypowały Ukrainę jako duży potencjalny rynek zbytu dla swoich produktów, znajduje się również amerykańska korporacja Monsanto. Wg niektórych oszacowań Monsanto  kontroluje nawet  90% światowego rynku nasion transgenicznych. Taka monopolizacja ww. rynku zapewnia korporacji stosowne zyski, toteż może ona przeznaczać znaczne środki na aktywną promocję swoich interesów, poprzez lobbing wśród decyzyjnych urzędników Departamencie Stanu USA, MFW i WTO. Nic zatem dziwnego, że Monsanto wyciągnęło swoje macki po Ukrainę, jako kraj posiadający największy odsetek ziemi uprawnej wysokiej klasy (czarnoziem) oraz który jest głównym areałem zbożowym w Europie. Monsanto uzależniło tutejsze uprawy zbożowe od nasion modyfikowanych genetycznie. Od 2014 r.  prywatna firma wojskowa Academi (wcześniej znana jako Blackwater oraz Xe Services) odgrywa na Ukrainie rolę prywatnej armii chroniącej plantacje i magazyny korporacji Monsanto. Ukraiński "Prawy Sektor" i tak zwane bataliony ochotnicze lokalnego oligarchy  Ihora Kołomojskiego zostały utworzone przy wsparciu instruktorów z  Academi. Ale I. Kołomojski to tylko "przykrywka", gdyż  finansowanie wspomnianych formacji militarnych ma źródło w USA (USAID).

A przecież  ingerencja globalnych korporacji w wydarzenia na Ukrainie jest najzupełniej jawna. Prezydent Wołodymir Zełenski podpisał umowę z funduszem BlackRock w grudniu 2022 r. W maju 2023 r. rząd Ukrainy i Philip Hildebrand, wiceprezes BlackRock Financial Market Advisory z siedzibą w USA, podpisali umowę o powołaniu Ukraińskiego Funduszu Rozwoju (UDF), instytucji finansowej mającej na celu odbudowę kraju. Oficjalny cel funduszu został w niej określony jako przyciągnięcie prywatnych inwestycji w duże projekty energetyczne, infrastrukturalne i rolnicze na Ukrainie. Umowa przewiduje świadczenie usług prawnych i finansowych, udzielanie konsultacji i wsparcia dla  Funduszu Rozwoju Ukrainy, przyciąganie zagranicznego kapitału prywatnego. Natomiast w praktyce oznacza  to przekazanie zewnętrznemu podmiotowi zarządzania państwem w zakresie suwerenności gospodarczej.

29 grudnia 2022 r., po wideokonferencji Zełenskiego i Larry'ego Finka, amerykański publicysta Kurt Nimmo napisał: "BlackRock planuje wykupić całą Ukrainę".
https://muckrack.com/kurt-nimmo/articles

Ważnym segmentem konfliktu zbrojnego stały się dostawy broni i sprzętu dla SZ Ukrainy, rzecz jasna, nie o charakterze prezentów, ale w ramach sprzedaży kredytowej, stosownie oprocento- wanej. Na przykład przez amerykański koncern Lockheed Martin Corporation produkowane są samoloty F-16, pociski rakietowe i słynne pociski rakietowe Javelin. Toteż żadnej niespodzianki nie stanowią nazwy głównych udziałowców Lockheed Martin Co. Są nimi wciąż ci sami starzy znajomi, czyli korporacje State Street, Vanguard oraz BlackRock. I oto przyszłym kanclerzem Niemiec będzie zapewne Friedrich Merz, który sprawował wysokie funkcje kierownicze w niemieckiej filii BlackRock (m.in. przewodniczący Rady Nadzorczej). Nieprzypadkowo więc jest on zagorzałym zwolennikiem kontynuacji wojny na Ukrainie.

Za pośrednictwem swoich partnerów finansowych, korporacje "Kwartetu" kontrolują również przepływ informacji na świecie. Walec monopolizacji może wkrótce pochłonąć wszystko, co istotne -  energię, komunikację, zasoby wody pitnej, nie wspominając o podaży pracy. Konsekwencje tego są łatwe (albo też trudne) do wyobrażenia.

Globalne interesy „Deep State” nie zniknęły wraz ze zmianą lokatora White House. Nadal stanowią potężna siłę i wcale nie jest przesądzone, że pozwolą na  istotne ograniczenie swoich wpływów. Ostatni występ Wołodymira Zełenskiego w Oval Office w charakterze zdalnie sterowanego drona kami-kaze, mającego dać sygnał obecnemu prezydentowi USA, że ‘gra o tron” wcale się nie zakończyła, czyli miało pokazać, że kierownicy „Deep State” nie złożyli broni i konsekwentnie będą aranżować  okazje w celu jej użycia.

****************

Wykaz moich wszystkich notek na portalu "Szkoła Nawigatorów" pod linkiem:

http://stanislaw-orda.szkolanawigatorow.pl/troche-prywaty

 

 

 



tagi: blackrock 

stanislaw-orda
3 marca 2025 10:17
89     3034    11 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Zdzislaw @stanislaw-orda
3 marca 2025 11:14

Ktoś tu wczoraj bodajże (w ramach nagonki na Żełe i podziwu dla Trumpa) "budował wrażenie", że Deep State to urzędasy, których Trump się niebawem pozbędzie! Rękoma Muska?? Ja  - nieśmiało - zacząłem podejrzewać coś odwrotnego, że Deep State raczej może "przytrzeć różki" wiadomo komu lub przynajmniej niewyparzony języczek i rzucające się w oczy braki w pomyślunku.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @stanislaw-orda
3 marca 2025 11:53

No właśnie z tym potworem prowadzi wojnę opcja Trump-Musk.  Główna batalia rozegra się  o opanowanie emisji długu czyli FED. Dlatego grupa Trumpa przeprowadza czystkę w CIA, FBI i US Army i szuka sojuszników.  Cała biurokracja unijna i politycy to kreacja producentów kredytu, których ambicją jest globalna władza absolutna. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @peter15k 3 marca 2025 11:53
3 marca 2025 11:58

Wciąż nie wiadomo, kto  wygra, czyli nie jest wcale pewne, czy opcja Truma okaże się w tej rozgrywce stroną silniejszą.

zaloguj się by móc komentować


qwerty @stanislaw-orda
3 marca 2025 12:33

Praktycznie problematyka jest poza zaięgiem intelektu budujących kapitalizm jako jdg i mamionymi o ich znaczeniu w gospodarce. No bo przecież: etyka, moralność, prawo, urzędy, Państwo, demokracja, wolność, etc jako scenografia snu bez czucia. Przypomnę historię rozpracowywania Coutts Bank jako narzędzia w budowaniu wolnej Polski no i kapitalizmu. Wiesław B. jako kierownik ochrony na Polskę, poprzednio dyrektor w MSW i ostatni prezes fundacji pro civili. Ach, te służby. 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @stanislaw-orda
3 marca 2025 12:48

jak nie Szatan macza w tym palce to kto?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Autobus117 3 marca 2025 12:48
3 marca 2025 12:58

w doczesnym wymiarze nikt nie uczestniczy w sprawowaniu władzy bez podpisania cyrografu.
Cyrograf zaś podsuwają do podpisu emisariusze ze stosownych służb, którym przydzielono do pilnowania stosowny sektor (kraj).

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @stanislaw-orda 3 marca 2025 12:58
3 marca 2025 13:07

z pewnością jest tak jak napisałeś, zaczynam z sympatią patrzeć na kartele narkotykowe:)

zaloguj się by móc komentować

peter15k @stanislaw-orda 3 marca 2025 11:58
3 marca 2025 13:45

Tym razem dobrze się przygotowali. Te sugestie np o sprawdzeniu Fort Knox. Rzecz w tym, że transkacje na złocie są wirtualne - czyli fizycznie tego złota nie ma - dostaje się kwit księgowy, że się kupiło o ono jest zdeponowane w skarbcach Fort Knox albo w Londynie. Jakby to sprawdzili to może się okazać dopiero jak to wszystko wygląda tzn mają jedynie niewielki procent złota w stosunku do wysokości transakcji. Może to sugestia,  że za to możemy "zapuszkować" więc nie brykajcie . Tak samo odpalenie sprawy Epsteina - będziecie brykać  "zapuszkujemy" Ten sam modus operandi  tylko jeszcze bardziej kosmiczny jest np w tzw instrumentach pochodnych. Z tego uzyskuje się lipny pieniądz, który zamieniany jest na realny - np. u nas  lasy państwowe, grunty, nieruchomości , wyspy aż po zadłużone państwa. Przejmuje się firmy. Potem zostaje już tylko rząd światowy i  miasta 15 minutowe.  Musk to złośliwie skomentował że Soros lewarował swój niewielki majątek za pomocą USID.  Zobaczymy co z tego wyniknie być może jekiś kompromis czyli jakiś układ.  

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Autobus117 3 marca 2025 13:07
3 marca 2025 13:48

Morawiecki kiedyś coś bąknął, że władza prawdziwa jest gdzie indziej, a tu krzyk że coś podpisywał. Teraz na pierwszy plan wyszedł Zeleński i jedni krzyczą, że prostak nie podpisał, inni , że bohater ograł cwaniaka. 

zaloguj się by móc komentować

Mingus @peter15k 3 marca 2025 13:45
3 marca 2025 14:15

a jak mają wyglądać transakcje?? Złoto ma być wożone tam i nazad??  Knox niema nic do tego. Cała bankowość obraca na tych zasadach. Nie wszędzie są afery takie jak to opisują w necie. Akurat w tym niema żadnej afery, to normalny obrót jak od setek lat w bankowosci :)  

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Mingus 3 marca 2025 14:15
3 marca 2025 14:54

O... Mówi pan, że bankowośc opiera się na sprzedaży złota,  którego się nie ma ? Tak można sprzedawać kolumnę Zygmunta. Nawet wielokrotnie.  Do czego to prowadzi ? Do tego że z dnia na dzień pańskie zasoby finansowe spadną do zera albo bank gdzie pan je ma przestanie istnieć. Dlatego jest ta rewolucja Trumpa bo oni się tego obawiają. Wtedy zwróci sie Pan do takiego Amber Gold po Panskie złoto i tam go nie będzie. Chleb będzie można kupić za obrączkę.  Przed laty słuchałem wykładu o upadku banku Barings  w Londynie ( prowadzili Amerykanie ) . Pokazywali bilanse tego banku-  nie było żadnych problemów i zagrożeń wynikajacych z danych księgowych. Jaką radę dali - pojechać do Londynu na piwo i posłuchać o czym gadają pracownicy tego banku w trakcie lunchu.  Było o tym, że management oszalał i inwestuje gigantyczne kwoty bez oceny ryzyka. Efekt końcowy - ludzie tracą oszczędności życia a złoto wyparowuje. Mówili też dowcip  po co banki mają lądowiska dla helikopetrów na dachu ? Bo jak bank upadnie i ludzie będą szturmować budynek to prezesi mogą zwiać z dachu helikopterem. Wtedy zwróci się Pan do ...państwa aby panu zrekompensowało straty  - na koszt podatnika oczywiście.  Po co wozić złoto ..prawda ? Tak pokryto przed laty upadek giganta AIG - na koszt podatnika. Prezesi wzieli gigantyczne odprawy.  Tak można było jechać do czasu bo jest alternatywa - Chiny rosną i są wiarygodne. 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @stanislaw-orda
3 marca 2025 15:05

Zwracam uwagę, że do kłótni w Białym Domu doszło w kilka dni po tym jak prezes rosyjskiego NBP zapowiedział bankom, że rosyjski NPB nie gwarantuje spłaty długów przedsiębiorstw pracujących na rzecz obronności kraju. Ta wypowiedź jest równoznaczna z oświadczeniem o wyczerpaniu się możliwości ekonomicznych prowadzenia wojny.

W tym momencie wkracza Trump i podnosi cenę dalszej pomocy Ukrainie do samego nieba. Jest to oczywiście cena zaporowa, nie możliwa do zapłacenia, chyba że w „pakiecie” będzie gwarancja militarna. Trump odmawia, bo to doprowadzi do III wojny światowej! Czyli on wie, że Rosjanie będą chcieli kontynuować agresję, że nie przestaną dążyć do zajęcia Ukrainy za wszelką cenę!

I teraz jeszcze jedna ciekawostka. Zaraz po złożeniu oferty przejęcia przez USA złóż mineralnych na Ukrainie Rosjanie oświadczyli, że porozumieniem mogą być objęte i złoża na kontrolowanych przez nich obszarach. Czyli, że zajęcie przez Rosjan Ukrainy nie wpłynie na interesy USA!

Czy można się wiec dziwić, że Zełeński nie chciał się na to zgodzić, czy ktokolwiek mógł przypuszczać że się zgodzi?

Tak więc celem politycznym Trumpa najprawdopodobniej było wycofanie się z pomocy Ukrainie. Potrzebny był tylko wiarygodny pretekst, potrzeba było tylko pokazać w mediach, że to szalony Zełeński zerwał rozmowy z USA. I tak się stało.

My się zastanawiamy, czy Zełeński nie sprzedał już komuś tych złóż a nie zastanawiamy się, czy może Amerykanie nie rozważają jak kupić je od kogo innego taniej.

Do tego szokująca oferta Francuzów wysłania wojsk do Odessy. Czyżby już podzielili Ukrainę. Niby Rosjanie mówią o rozbiorze Ukrainy od dawna a prorosyjski Orban mówi, że Ukraina to terytorium nie państwo.

To wpis blogera Upartego (Niepoprawni)

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda
3 marca 2025 15:09

Stanislawie,...

...  skad  to  ,,kwartetowe  zlodziejstwo,,  tych  ,,bYlJonUF,,  nabralo  ?!?!?!

 

Z  kapelusza,  czy  co  ???

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Paris 3 marca 2025 15:09
3 marca 2025 15:46

Najpierw inwestuje się (lobbuje) w polityków (prtie polityczne), potem ifinansuje im sie kampanie wyborczą (za weksle), potem ci politycy (ich partie)  ąwybory i w imieniu "Państwa" podpisują umowy  koncesyjne, których rodzaj, zakres i cenę  wskazują dysponenci weksli.

Sposób znany, lubiany i szeroko stosowany, przy czym bezpieczny i niezawodny. Jak dotąd sprawdza się wszędzie.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 3 marca 2025 15:05
3 marca 2025 17:11

Tak,  tak,...

...  to  pewnie  ten  zasr*ny  ,,blackrock  posiaT,,  juz  te  dete  mineraly  !!!

 

A  moglby  sie  ,,uparty,,  dowiedziec  czy  te  PUSTAKI  Franki  tego  zasr*nego   ,,mistrala,,  tez  nie  ,,zamieZajO  podeslac,,...  to  by  bylo  ,,arcyciekawe,,.

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 3 marca 2025 15:46
3 marca 2025 17:16

Przeciez...

...  to  sa  MAKABRYCZNE,  KRYMINALNE  PRZEWALY...  bez  pokrycia  !!!

 

Te  ,,fOndOsze  i  ich  wartoS,,  sa  z  d*py  SZATANA  wziete.

zaloguj się by móc komentować

Mingus @peter15k 3 marca 2025 14:54
3 marca 2025 17:19

Sugeruje zmienić wykładowcę 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Drzazga 3 marca 2025 15:05
3 marca 2025 17:28

Zaraz po złożeniu oferty przejęcia przez USA złóż mineralnych na Ukrainie Rosjanie oświadczyli, że porozumieniem mogą być objęte i złoża na kontrolowanych przez nich obszarach. Czyli, że zajęcie przez Rosjan Ukrainy nie wpłynie na interesy USA!
Czy można się wiec dziwić, że Zełeński nie chciał się na to zgodzić, czy ktokolwiek mógł przypuszczać że się zgodzi?

To wielce prawdopodobne, przypuszczałam, że zapis w umowie jest ciężki do zaakceptowania, ale bardziej - że cenowo. A to może być coś jeszcze goszego... 

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @pike 3 marca 2025 17:34
3 marca 2025 18:05

Podziały interesów wiodą w poprzek poszczególnych państw  i to wielopoziomowo, dlatego istnieje spore  ryzyko, że obecna prezydentura Trumpa może okazać się tylko  krótkotrwałym epizodem.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @BeaM 3 marca 2025 17:28
3 marca 2025 18:30

Już została rozebrana, a Zeleński wróci i podpisze umowę.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Mingus 3 marca 2025 17:19
3 marca 2025 19:40

(...) Sugeruje zmienić wykładowcę (...)

No dobrze a tak konkretnie, z którą infomacją Pan się nie zgadza ? Czy z tą, że na podstawie danych ksiegowych nie można było oszacować rzeczywistej sytuacji finansowej korporacji czy banku ? Kreatywna ksiegowość pozwala na takie sztuczki.

Czy może z tą, że lepsza informacja płynęła od pracowników pokazująca ,że prezesi i management z chęci zysku całkowicie przestali kontrolować ryzyko transakcyjne ?

Jak rozumiem, że bolesne jest uzyskanie informacji, która niszczy dotychczasowe ugruntowane poglądy. Niestety system finansowy gnije od wielu lat a jest zalewany dodrukiem pieniądza. Do pewnego momentu to działa. 

zaloguj się by móc komentować

MZ @stanislaw-orda
3 marca 2025 20:11

W tym całym "cyrku",szokująca jest informacja-jeżeli sie potwierdzi-że Amerykanie z Rosjanami mają zarządzac Nord Stream i trzymać rękę na zaworze.To jest majstersztyk,kosmos.

zaloguj się by móc komentować

Paris @MZ 3 marca 2025 20:11
3 marca 2025 20:49

Ciekawe...

...  ktory  to  ZLODZIEJ  i  KRYMINALISTA  -  z  tego  detego  ,,kwartetu,,  -  jest  ,,aLOtorem  tego  pomysla,,  ?!?!?!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MZ 3 marca 2025 20:11
3 marca 2025 21:02

Pozostaje  tylko zaczekać, aż wyjaśni się  kwestia, czym Putin przekupil Trumpa.
Może jakimiś koncesjami w Arktyce?

zaloguj się by móc komentować

MZ @Paris 3 marca 2025 20:49
3 marca 2025 21:02

Pani Renato,role sie zmieniają,raz jeden odgrywa złodzieja a drugi kryminalistę i nastepnie się zmieniają,zresztą aktorów jest wielu i ciężko się połapać,gdy Pani rozezna to już jest za póżno,bo jest Pani bez kasy.

Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

Paris @MZ 3 marca 2025 21:02
3 marca 2025 21:14

No  tak,...  z  wpisu  Stanislawa...

...  i  komentarzy,  wynika,  ze  to  JEDNA  BANDA  i  ZGRAJA  !!!

 

,,TyH  samyH  i  samyH  sFoJiH,,.

 

Ale  wystarczyloby  ,,zakrecic  kurek  z  kasa,,  tj.  zlikwidowac  agende  KRETOW  i  swiatowych  ,,rozwalaczy,,  USAiD,...  a  takze  ,,fOndOsze  Ynwestycyjne,,.  I  swiat  od  razu  bylby  piekniejszy.

 

Zdrowia  zycze  Panu  i  Rodzinie, 

zaloguj się by móc komentować

Mingus @peter15k 3 marca 2025 19:40
3 marca 2025 21:28

Zacząć od tego czym jest FED a czym Knox ;) Wczesniej pisalem to dwie rozna instytucje. Kreatywna księgowość niczego nie ukryje, chyba że przed znawca z youtuba.  Nie neguje że banksterka to bandyterka i kredyt to narzędzie podboju obalajaca rzady czy drenujace panstwa. Lehman Brothers wyłożył się na braku kontroli obracaniem ryzykownymi derywaterami. Mieszanie Amber Gold czysty kryminal nie na miejscu, tu nic z bankowoscia. Np. Sam Deutsche Bank nie tak dawno miał toksyczne aktywa przewyższające 6x PKB całej UniiEuropejskiej :) i żyje. 

zaloguj się by móc komentować

MZ @stanislaw-orda 3 marca 2025 21:02
3 marca 2025 22:09

Ze informacji wynika,że Amerykanie mogą przejąć udziały Niemiec,no ciekawa zagrywka.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Mingus 3 marca 2025 21:28
3 marca 2025 22:40

Deutsche Bank żyje tylko dlatego że „jest uważany za systemowo ważną instytucję” co oznacza zwykle pomoc rządową i wykupienie np akcji DB przez np. …Europejski Bank Centralny. Akcje Deutsche Banku straciły ok. 75 % swojej wartości.. Bank wykupił niezabezpieczone kredyty amerykańskie subprime następnie zmiksował je z innymi produktami , którym przyznał wysokie rankingi i odsprzedał innym jako bezpieczne produkty inwestycyjne. Znacjonalizowanym firmom budowlanym w USA musiał zapłacić 7,2 mld dolarów odszkodowania . Na transakcjach giełdowych wyprał ok. 10 mld rosyjskich rubli. Dalsze przykłady przekrętów można mnożyć. Przekręt na przekręcie  - na końcu zawsze płaci podatnik.

(...) Kreatywna księgowość ukryje tylko przed znawcami z youtube.

No tak… Wystarczy wspomnieć jedną z największych - firmę audytorską i księgową bynajmniej nie z youtuba czyli Artura Andersena , która upadła z powodu fałszowania sprawozdań finansowych i ukrywanie długów. Artur Andersen monetyzował klientów za pomocą usług konsultingowych. Ta sprawa wyszła w związku z upadkiem Enronu i Worldcomu. Pracownicy Enronu stracili swoje fundusze emerytalne. Na polecenie CEO Andersena zespół ksiegowych niszczył dokumenty aby utrudnić śledztwo.  

zaloguj się by móc komentować

Mingus @stanislaw-orda
3 marca 2025 23:07

Od depozytu zlota, emisji pieniądza, bankowości, teorii spiskowych i kroniki kryminalej.  Nieznajomosc podstawowyvh pojec i zasad.  Natomiast  ja sie nie znam na kronice kryminalnej choć to pewnie bardzo ciekawe to nie zamierzam tego zglebiac.

zaloguj się by móc komentować


peter15k @Mingus 3 marca 2025 23:12
3 marca 2025 23:22

Jeżeli nie zamierza Pan zgłebiać to czemu Pan to komentuje . Jest pan dyletantem, sorry

zaloguj się by móc komentować

Mingus @peter15k 3 marca 2025 23:22
3 marca 2025 23:50

Kroniki nie zamierzam. Choc  znam jej mechanizmy : )  proszę podać jaki proc. Aktywów osób fizycznych zostało zdefraudowanych w systemie finansowym.... o to ciekawe.  Dyskretnie chciałem wskazać Panu błędy podstawowych pojęć.  Ale widać wiedza Pana nie interesuje więc się poddaje ;) a w epitetach nie zamierzam się scigac.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Mingus 3 marca 2025 23:50
4 marca 2025 00:36

Podaję Pańskie "epitety" i nie ja zacząłem ten sposób dyskusji - napisał Pan:

1. Sugeruje zmienić wykładowcę (...)

Ci wykładowcy akurat zjedli zęby na badaniu ryzyka instytucji finansowych - a Pan ?

2.(...)znawca z youtuba - i Pan mi zarzuca stosowanie epitetów ?

3. brak znajomości podstawowych pojęć - bez wskazania jakich ...

A teraz ad rem:

Aktywa osób fizycznych nie zostały zdefraudowane bo są np. w Polsce zabezpieczane...przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny do 100 000 Euro i nie ma się z czego cieszyć bo to tylko zabezpieczenie obwarowane pewnymi warunkami i nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego. W USA jest to np Federal Deposit Insurance Corporation FDIC. FDIC gwarantuje wkłady osób fizycznych do 250 000 USD bez papierów wartościowych i innych instrumentów. FDIC jest instytucją rządową czyli finansowaną przez podatników amerykańskich. Czyli bank upada płaci państwo...

Co skutków defraudacji można podać przykład upadku Enronu ( fałszowanie dokumentacji finansowej przez jednego z ówczesnej wielkiej ósemki firm księgowych ) . Pracownicy stracili środki gromadzone przez 20 lat na emerytury. Otrzymali rekompensatę - 100 dolarów po 20 latach oszczędzania.  Na tym zakończe tą dyskusję .

zaloguj się by móc komentować

qwerty @peter15k 4 marca 2025 00:36
4 marca 2025 07:34

Enron był kryty przez Arthur Andersen, i ta afera spowodowała, że audytor też został zlikwidowany. Ten przypadek ma jeszcze kilka aspektów. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @qwerty 4 marca 2025 07:34
4 marca 2025 11:10

Zgoda. Ale likwidacja i horrendalne kary więzienia nie zmieniły systemu. Madoff miał pięterko wydzielone na Manhattanie w biurowcu gdzie jacyś szemrani goście dopisywali fikcyjne zyski  do rachunków. Sam był niezwykle szanowanym przewodniczącym i założycielem giełdy NASDAQ. Komisja Papierów Wartościowych USA wielokrotnie badała ten fundusz. Bez efektu. 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @Paris 3 marca 2025 15:09
4 marca 2025 14:50

Oni zarządzają cudzymi pieniędzmi. Praktycznie każdy pracownik jakiejś korporacji ma konto emerytalne, tzw. 401k. Pieniądz wpłacane z czeku idą na to konto i można je włożyć do jakiegoś funduszu. 
Więc te biliony którymi zarządzają nie są ich. Oczywiście zarabiają na tym  poprzez różne opłaty itd. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @stanislaw-orda
4 marca 2025 16:10

Ładny koledzie nawigatorowi wyszedł felieton, taki treściwy ... A tak serio, serio nic nie wiadomo o składzie akcjonariatu ...

Czy BlackRock ma coś wspólnego z Arturem Rockiem ... Dzięki jego "ZABAWOM" w VC to w dużej części powstała Dolina Krzemowa ... i znane dziś Intel, AMD, Apple ...

zaloguj się by móc komentować

klon @DrzewoPitagorasa 4 marca 2025 14:50
4 marca 2025 16:25

<<<Oni zarządzają cudzymi pieniędzmi.... >>

Ale to daje im siłę, aby oddziaływać nawet na rządy dużych państw. BlackRock posiadał w 2018 r 11% akcji państwowego Renault, co skłoniło Makarona do osobistego przyjęcia vice CEO BlackRock. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @DrzewoPitagorasa 4 marca 2025 14:50
4 marca 2025 16:44

401(k) to powstało po "przekręcieLee Iacocci na planach emerytalnych w zagłębiu motoryzacyjnym Detroit?

Tak pytam jakby kolega nawigator był zorientowany i potrafił co nieco ukierunkować. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @DrzewoPitagorasa 4 marca 2025 14:50
4 marca 2025 17:08

No,  pieeeknie,  @Pani  DrzewoPitagorasa  !!!

 

Scielo  mnie  z  lekka,...  a  czy  udzialowcy  skladkowi  maja  jakies,  chocby  mgliste  pojecie,  czemu  sluza  ich  pieniadze,...  czy  ktos  nad  tym  rozpasaniem,  w  ogole,  panuje...  bo  z  tego  co  napisal  @StanislawOrda  to  jest  wylacznie  SATANISTYCZNE  HORRENDUM.

I  istne  KURIOZUM,...  no,  nie  miesci  mi  sie  to  w  glowie,

zaloguj się by móc komentować

qwerty @peter15k 4 marca 2025 11:10
4 marca 2025 17:12

wysokość wyroku komentowali jego rodacy/pobratymcy, dlatego dostał tak duży bo okradł swoich

zaloguj się by móc komentować

Paris @ArGut 4 marca 2025 16:10
4 marca 2025 17:17

...  o  tak  !!!

 

Sadzac  po  ,,laLOrce,,  dla  tego  SATANISTY  i  REPTILIANA  w  wiki,  to  tak...  no  i  zdecydowanie  ,,ma  FspUlne,,  z  jeszcze  niedoszlym  ,,kancleZem,,  Niemiec,  tym  detym,  ,,wygranym,,  Szwabem.

Moze  nawet  ,,sFoje  zwycieNstFo  zawdzieNcza,,  BR.

 

Pozabijac  ich  wszystkich  smiechem.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ArGut 4 marca 2025 16:44
4 marca 2025 17:27

Fajnie  to  sobie  ,,skrecili,,...

...  w  tej  Ameryce  !!!

 

USAid,  teraz  fundusze  inwestycyjne  jak  zlodziejski  m.in.  BlackRock,...  a  bidny  Trump`ek  z  tym  Ilonem  BREDZA  cos  o  Ameryce...  i  to  jeszcze  o  wielkiej.

 

Pozabijac  ich  wszystkich  smiechem   !!!    Pustym  smiechem   !!!  

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Paris 4 marca 2025 17:27
4 marca 2025 18:06

Szanowna Pani Paris. Prosze pozwolić, że się wtrącę...To nie jest takie proste. Ja Trumpkowi kibicuję...Dlaczego ? Oni próbują moim zdaniem zrównoważyć całkowicie zdegenerowany system finansowy poprzez powrót wpływów lobby przemysłowego. To jest szalone zadanie bo trockiści kredytowi mają nieograniczone zasoby finansowe.  Żeby coś takiego zrobić trzeba mieć po prostu ...jaja.  Póki co warto posłuchać...

https://www.youtube.com/watch?v=dfrrn_BmtkQ

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 4 marca 2025 18:06
4 marca 2025 18:34

Panie  Peter`ze,...

...  nie  zwracam  juz  uwagi  na  to  czy  cos  w  zyciu  jest  latwe  albo  lekkie,  bo  sama  w  zyciu  nie  kieruje  sie  takimi  ,,latwymi,  lekkimi  albo  szybkimi  wyborami,,  bo  wiem,  ze  takich  NIE  MA  !!!

 

Tym  bardziej  tzw.  ,,ZONdzONcy,,  tez  o  tym  wiedza  i  tym  bardziej  to  od  nich  wlasnie  wymagam  i  zadam,  skoro  juz  sa  i  place  im  ze  swoich  podatkow...  i  dzis  nie  mam  juz  skrupulow,  bo  po  prostu  NIE  WIERZE  w  zadne  ich  obietnice.  To  jest  WSCIEKLA  i  ZASLEPIONA  KASA  ZGRAJA,  =  TARGOWICA,  ktora  powinna  byc  wycieta  -  tak,  przynajmniej,  o  polowe  ze  swojego  stanu  liczebnego.    Czlowiek  ZAWSZE  MUSI  sie  martwic  i  dbac  SAM  O  SIEBIE,  bo  NIKT  -  oprocz  Pana  Boga  -  reki  mu  nie  poda  !!!

W  sumie  -  ja  tez  -  Trump`kowi  kibicuje,...  ale  tak,  zupelnie,  bez  przekonania.

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @Mingus 3 marca 2025 21:28
4 marca 2025 19:03

" Sam Deutsche Bank nie tak dawno miał toksyczne aktywa przewyższające 6x PKB całej Unii Europejskiej...i żyje"

Gdyby Pan wiedział co z tymi toksycznymi aktywami się stało to przyznałby Pan @peter rację:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda
4 marca 2025 19:27

I Ty nie zauważasz funduszu "Fidelity"?. No wiesz, co...TEGO SIĘ PO TOBIE NIE SPODZIEWAŁEM...:).

No i fundusz Norges Bank - on tez ma kilka bilionów $.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 4 marca 2025 19:27
4 marca 2025 19:32

w polu zainteresowania znalazły sie fundusze "umoczone" na Ukrainie, ze szczególnym uwzględnienem BlackRock.

Zeby pisac o wszystkim, trzeba by wydać ksiązke. I pewnie niejedną.

Ale dopisz appendix o tych pominietych, chetnie poczytam.

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @stanislaw-orda 4 marca 2025 19:32
4 marca 2025 21:06

drobne  uzupełnienie:

W 2024 r., tj. za administracji Joe Bidena, firmy Blackrock i JPMorgan oraz  ukraiński rząd ogłosiły utworzenie Funduszu Rozwoju Ukrainy (UDF) - funduszu na rzecz odbudowy Ukrainy (po zakończeniu działań wojennych). UDF zamierzał zebrać 15 mld USD w ciągu kilku lat po zakończeniu konfliktu na odbudowę gospodarki, w tym na projekty infrastrukturalne.

Firma inwestycyjna Blackrock pojawiła się w 1988 r. jako "córka" korporacji Blackstone, ale w 1995 r. została sprzedana grupie finansowej PNC Financial Services, później część udziałów trafiła do banku Merrill Lynch. Obecnie Blackrock zajmuje pierwsze miejsce w inwestycjach w nieruchomości. W 2008 r., podczas kryzysu na rynku kredytów hipotecznych, skupował nieruchomości po najniższych możliwych cenach i stał się de facto  monopolistą na rynku wynajmu nieruchomości w wielu krajach. Wielkość zarządzanych aktywów w pierwszym kwartale 2024 r. wzrosła o 15% do 10,5 bln USD.

Blackstone Investment Company została założona w 1985 r. przez byłych menedżerów Lehman Brothers  - Petera Petersona i Stephena Schwartzmana. Wielkość zarządzanych aktywów wynosiła 974,7 mld USD na koniec 2022 roku.

Od 2021 r.Blackrock i Blackstone zostali  właścicielami 40% ukraińskich gruntów ornych. Za pozwolenie na sprzedaż ww. funduszom ziemi uprawnej MFW udzielił władzom w Kijowie pożyczki w wys. 17 mld USD.  Nikt więc nie powinien być zdziwiony, jeżeli wszystkie pieniądze na odbudowę Ukrainy, a następnie wszystko, co zostanie za nie zbudowane, trafi do puli aktywów Blackrock i Blackstone.

zaloguj się by móc komentować

klon @stanislaw-orda 4 marca 2025 21:06
4 marca 2025 21:18

Hmmm. Nasuwa się pytanie, kiedy nastąpi prywatyzacja świata jako całości. Ktoś policzył ile to zajmie lat? Mam nadzieję że tego niedożyję, choć jednocześnie życć chciałbym jeszcze sporo lat. Taka " wewnętrzna" sprzeczność. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @z-daleka 4 marca 2025 19:03
4 marca 2025 21:19

DB specjalizuje się w kupowaniu toksycznych aktywów. W USA kilkanaście lat temu dostał duże kary finansowe za wyczyny w tej branży. A w Polsce? DB wszedla na rynek kupując BWR Real Bank i BWR bank [w tle zasoby Interkrak bank] okradli wszystkich. Ustawili do działania Kancelarię Adwokacka Kubas, Kos, ... co skutkowało oddziaływaniem na sądy. Miałem powództwo o dotrzymanie notarialnej umowy spółki i sędzia mi powiedziała, no i co że umowa spólki a ktoby takie głupie umowy podpisywał. Potem wyszły kulisy wojażów na Cypr i sędzi i jednego z adwokatów. Tak po prawdzie to nie mamy pojęcia o świecie w którym żyjemy.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @klon 4 marca 2025 21:18
4 marca 2025 21:28

Dodatkowy smaczek jest taki, że BlackRoch to spółka-córka Blackstone.
Niedaleko pada kamień od skały.

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 4 marca 2025 21:06
4 marca 2025 21:57

O  Jezu,...  normalnie  szok  !!!

O  czym  my,  w  ogole,  ,,stukamy,,  Stanislawie,...  czy  te  ,,nasze  ZONDy,,  to  w  ogole  maja  swiadomosc  w  jakim  procederze  uczestnicza  ?!?!?!

 

Czy  w  tej  calej,  detej  Ameryce  -  i  nie  tylko  -  to  oni  maja  dobrze  poukladane  klepki  w  tych  swoich  pustych  lbach  ???

Czy  ten  BURAK  i  NIEWOLNIK  z  Ukrainy  mial  swiadomosc  w  czym  uczestniczy  z  ta  banda  pustych  ,,oligarUF,,...  a  ten  drugi  ,,misio,,  Arestowycz  -  czy  ma  swiadomosc,  ze  bedzie  tak  samo  ,,czolgany,,  przez  Trump`ka  jak  jego  ,,popSZednik,,.  Wreszcie,  czy  narod  ukrainski  wie  co  ZA  LOS  ZGOTOWALA  im  Ameryka.

Trzeba  byc  wyjatkowym  skur**synem  zeby  wycinac  takie  numery.

 

Nie  miesci  mi  sie  to  w  glowie...  i  NIGDY  nie  zmiesci.   Jezu,  ufam  Tobie  i  miej  nad  nami  litosc.  

 

  

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 4 marca 2025 21:06
5 marca 2025 00:06

Bardzo interesujące info pan podaje panie Stanisławie.W necie w oficjalnych przekazach tak z Ukrainy i inne wywiady chyba jest wielka niepewnośc co do danych- kto posiada i w jakich ilościach czarnoziemy Ukrainy..

Ziemie uprawiane na Ukrainie to ponoć 30 milionów hektarów i w/g służb Ukrainy i innych państw "kłusuje"tam 93 agroholdingi z róznych państw,nawet z arabami włącznie,  do kupy razem. I ponoć posiadają już 47% areałów (?)

Jestem ciekawa czy : "Od 2021 r.Blackrock i Blackstone zostali  właścicielami 40% ukraińskich gruntów" czyli te  93 agroholdingi to BlackRock,czy dodatkowo jeszcze 40% jak pan podaje.

Jeżeli tak,to ukraiński rolnik służy już panom...i pracuje jak w kołchozie dawniej.Nie dziwota,że nędznie to wyglada..

 

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @BTWSelena 5 marca 2025 00:06
5 marca 2025 03:34

Niełatwo się rozeznać. Obstawiałbym, ze to te firmy-słupy, gdyz BlackRock jest niejako dystrybutorem podobnych przedsięwzięć, czyli firmy-słupy  są li tylko jego  operatorami działajacymi w ramach  udzielonej prokury.

zaloguj się by móc komentować

klon @MarekAd 5 marca 2025 02:13
5 marca 2025 07:09

Może być tak, że dzięki Trump'owi Panamę zyskał BlackRock. Podobnie ak sporą część Ukrainy.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MarekAd 5 marca 2025 02:13
5 marca 2025 08:03

BlackRock to umowny symbol, czyli wygodna agregacja dla wielu wzajemnie powiazanych firm , które grupuja sie pod tą  nazwą. Tworzą one sieć globalnym wymiarze, szacowaną na kilkadziesiąt tysięcy podmiotów.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @stanislaw-orda
5 marca 2025 08:10

Po stronie Trumpa i Muska opowiedział się Peter Thiel, przedsiębiorca pochodzenia niemieckiego, urodzony we Frankfurcie mistrz ...szachowy, libertarianin prezes Clarium Capital , członek zarządzajacy Grupy Bilderberg. Pytanie zasadnicze czy w Bilderberg nastąpił rozłam czy to tylko zasłona dymna ? Biorąc pod uwagę proweniencje Muska ( Republika Południowej Afryki ) i Thiela ( Frankfurt ) można zadawać pytania natury rudymentarnej.  Czy germanie pożarli się z trockistami "żymskimi" ? Może coś innego ?  Na razie "sprawa polska" wcale nie jest z kraja bo Vance wspomniał że detonatorem konfliktu w gabiniecie owalnym było pytanie polskiego dziennikarza które "rozsierdiłos" Zełenskiego.  Niewątpliwie Thiel napewno dobrze by wyglądał w garniturze od Hugo Bossa...

 

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @qwerty 4 marca 2025 21:19
5 marca 2025 09:19

"DB specjalizuje się w kupowaniu toksycznych aktywów"

Osobiście mam inną interpretację. DB jest instrumentem do ekspansji ekonomicznej kapitału niemieckiego. W USA  DB wpadło tylko dlatego ( Lehman Brothers), że kupowali aktywa, które miały sfingowany certyfikat  solidności. Niemieccy politycy stwierdzili już niejednokrotnie" DB  jest. systemowo ważny , dlatego nie można pozwolić na upadek"

zaloguj się by móc komentować

Paris @MarekAd 5 marca 2025 02:13
5 marca 2025 09:34

Dokladnie  tak,...

...  az  ,,straH,,  pomyslec  za  co  po  Panamie  wezma  sie  te  amerykanskie  ZLODZIEJE  !!!

Ale  pewnikiem  bedzie  to  Palestyna  albo  inna  Arabia,...  a  tak  w  ogole  -  to  zaraz  ,,sFJata  zabraknie  do  pozyskiwania,,.

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 5 marca 2025 03:34
5 marca 2025 09:37

Dobre...

...  ,,firmy  slupy,,...  i  pewnie  z  koziej  d*py  wziete  !!!

 

Jak  chocby  taka  BURISMA  czy  cos  w  podobie,

zaloguj się by móc komentować


Paris @peter15k 5 marca 2025 08:10
5 marca 2025 09:42

...  oooo,...

...  ,,hitlerek,,  jak  malowany  !!!

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Paris 5 marca 2025 09:42
5 marca 2025 10:04

Nie ma napinki proszę koleżanki ... pan Peter Thiel, to co najwyżej hitlerowiec mniejszy. A na pewno Najlepszy Niemiec o kilku paszportach ...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Paris 5 marca 2025 09:42
5 marca 2025 10:19

Raczej nordycki . Thiel jest być może z tego nurtu alpejskiego ( tzn siedzącego w rajskich krajobrazach przy reńskim winie tam gdzie nie sięga zasięg Google maps ) zatroskanego o przyszłość Niemiec.  Coś takiego jak Klaus Bachman czyli inny rodzaj nie tak pardon dupowaty jak Scholtz albo milusi jak von der Layen. Czekają niewątpliwe aby wyrwać się spod amerykańskiego buta.  Mają problem poważny bowiem zielony ład powoduje ucieczkę niemieckich firm do USA. Myślą więc jak kopnąć ten zielony stolik tak aby anglosasi przypadkiem nie przekierowali kasy do Europy środkowo-wschodniej na złość Niemcom. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 5 marca 2025 03:34
5 marca 2025 10:43

Skoro tak,to mój sarkazm jest nieunikniony; BlackRock i jego firmy słupy kupią od Putina ani chybi Donbas,to tylko kwestia ceny i gwarancji. No i po co wodzusiowie tak matolą ludzi,że chodzi im o wolność i demokrację i "czystość"nacji?...skoro można ujeżdżać przelewami ,ludzi wraz z zasobami na której żyją.?

No chyba,że przy okazji chcą się wyrżnąć nawzajem,ale wobec tego skąd nabiorą nowych niewolników do pracy? --do robotów jeszcze w tym wieku ciut brakuje,chociaż coraz więcej techniki...

Wracając do Ukrainy ,bo to gorący kartofel w całym świecie,to chyba rzezimieszek  Stalin był to chyba geniusz.W zarodku zdusił jakieś tęsknoty ,dając zadanie następcom... bez sporów historycznych,dla swoich stworzonych zlepków,róznych nacji . Wszak Ławrow-Ormianin uważa się za rdzennego Rosjanina,podkreślają z dumą ,że tylko sie urodził....To jak niekończąca sie opowieść na kilka pokoleń.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 5 marca 2025 10:43
5 marca 2025 10:56

Ma jPani nieuleczalną obsesję na punkcie Rosji (zaimpregnowana rusofobia).  Kazde imperium stanowi podobny zlepek. A np. za kogo uważał się Rishi Sunak, poprzedni premier Wielkiej Brytanii, potomek indyjskich emigrantów z diaspory w Kenii, czyli z rodziny urzędników imperialnych. Czyz nie za rasowego Brytola?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 5 marca 2025 10:56
5 marca 2025 11:15

Niech pan zaprzestanie z tą rzekomą rusofobią ,stać pana na dużo więcej.Staram się opierać na faktach,a w świecie pełno "mulatów" zrodzonych z emigracji,czy niewolnictwa.Rosja tutaj nie jest wyjątkiem i wypadkiem przy pracy. Podobnie jak Imperium USA......"I każde Imperium mniejsze czy większe stanowi podobny zlepek." Przecież to jasne!......Dlaczego pan tak reaguje?...gdy sam stara sięgnąć się do źródeł.Mój sarkazm nie ma nic wspólnego z rusofobią......

zaloguj się by móc komentować

MZ @stanislaw-orda 4 marca 2025 21:06
5 marca 2025 12:27

Blackrock zarzucił Ukraińcom,że marnotrawią zasoby czarnoziemu poprzez wydzielanie ziemi na cmentarze wojenne...brak słów!!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @MZ 5 marca 2025 12:27
5 marca 2025 12:46

No brak słów... " Publikację tej treści zamieściła między innymi witryna internetowa w języku polskim Pravda-pl.com, podając jako swe źródło publikację ANNA News agency, agencję o pro-kremlowskim profilu oraz post na kanale polsko-języcznym na Telegramie, RuskiStatek."

To krązy w sieci od sierpnia 2024 roku MZ-cie... BlackRock miesza w całym świecie robiąc nie ...teges...często interesy finansowe,ale oni raczej grzebią wokół kasy ,a nie zajmują się grzebaniem... ale cóż... Takim potencjalnym decyzjom i wieściom radziłabym pogrzebać sobie w d***e.Pozdróweczka

zaloguj się by móc komentować

BeaM @MZ 5 marca 2025 12:27
5 marca 2025 12:54

Tak właściciele traktują niewolników. Natomiast, nie sądzę, żeby Putin taką lekką ręką, jak sugeruje pani Selena, sprzedał Blackrockowi Donbas. Wojna chyba się o to toczy, żeby zapobiec takiemu całkowitemu teren przejęciu przez te gigakonsorcja. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @BeaM 5 marca 2025 12:54
5 marca 2025 13:15

BeaM -to był nieunikniony mój sarkazm,a nie moje przekonanie. MrPutę będzie bronił Donbasu jak własnej niepodległości........... Jest wiele znawców z przyczyn ideologicznych i finansowych,którzy są nieomal pewni ,dlaczego FR najechała czołgami Ukrainę,lub chciała ją postawić do opamiętania.....Jak kto woli...

Przyczyna w tym handlu z podłożem militarnym leży pośrodku i wszystkie strony są winne,że krew się polała...Teraz jest polowanie kto bardziej zawinił,no kto"- chyba cygan ,a kowala powiesili

Odświeżyłam sobie notkę z czerwca 2022 roku nieocenionej blogerki @Pink Panther..też się zastanawiała nad przyczyną tego konfliktu,a warto poczytać,już nie dla samego konfliktu,bo wychodzą na jaw ciągle nowe fakty i zdarzenia,ale tak w ogóle,bo nie są to bajki wysnute z mchu i paproci...

https://pink-panther.szkolanawigatorow.pl/ekonomia-wojenna-rosji-czyli-zamiana-nieuzytkow-rosyjskich-na-czarnoziem-ukrainski-oraz-import-rownolegy

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @ArGut 5 marca 2025 10:04
5 marca 2025 13:41

... na pewno Najlepszy Niemiec o kilku paszportach ...

znaczy co najmniej TRZY ?

tak "kilka I - wyraz oznaczający w sposób przybliżony liczbę z przedziału 3 - 9"

siak "kilka I «zaimek oznaczający w sposób przybliżony liczbę równą co najmniej dwa i co najwyżej dziesięć» "

Tak na czuja to chyba "tak" a nie "siak" ?

 

W tenkrajuDE zastanawiali się czy ma również obywatelstwo państwa Izrael. Wiki nic nie wie w temacie.

Wysnuto nawet teoryjkę: Henry is dead. Long live Peter!  Kissinger miał wpływ na bieg rzeczy a  obecnie wypłynął Thiel.

zaloguj się by móc komentować

Paris @MZ 5 marca 2025 12:27
5 marca 2025 13:48

No,  brak  slow,...

...  a  Trumpek,  lada  moment,  Grenlandie  ,,kOpi,,  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @BTWSelena 5 marca 2025 13:15
5 marca 2025 13:50

Tak te metale ziem rzadkich i inne pierdolety to makaron na uszy nawijany Amerykanom. Te złoża nie są dostaczenie rozpoznane, nie oszacowano ich bilansowości i w ogóle w sensie ekonomicznym możliwości ich eksploatacji. Być może sami ukraińscy oligarchowie podsuneli Amerkanom taką przynętę, bo skoro opierdolili na Ukraine już wszystko oprócz powietrza to czemu i nie opierdolić hipotetycznych złóż. Samo rozpoznanie tych zasobów tą są lata i setki milionów dolarów, a może i więcej. Donbas w dużej mierze został w tej wojnie zrujnowany, włącznie z infrastrukturą transportową. Nawet jeśli ktoś chciałby coś tam wydobywać musi to wszystko odtworzyć i to też wpływa na bilansowość złoża - w skrócie możemy mieć bogate złoże palladu na Antarktydzie na ten przykład i je sobie dokładnie nawet udokumentujemy - no i co z tego?

Ja myślę, że Trump się na to nie nabrał ale musiał mieć jakiś pretekst pod deal z Zełeńskim   

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 5 marca 2025 12:54
5 marca 2025 13:51

Tak,...

...  Putin  to  nie  to,  co  ten  KLAUN  Zelenski  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @aszymanik 5 marca 2025 13:50
5 marca 2025 14:32

Dzieki za ten komentarz,bo to głos rozsądku w tym chaosie.Donbas to znakomity i idealny inkubator dla organizacji przestępczych,korupcji i idealnym terenem do konfliktów zbrojnych,etc,etc.. Ale głównym powodem jest znakomity węgiel doskonałej jakości.Jak twierczą geolodzy ,wystarczy jeszcze na 500 lat,a eksploatuje się go juz od 1796 roku. Stalin zatroszczył się o ludność rosyjską, za cenę ogromnych strat ludzkich dla ukraińskiego chłopstwa,więc miliony zginęły z głodu,reszta na Syberii,a plany Stalina znacznie przyspieszyły rozwój przemysłu w Donbasie .

Jednym z priorytetów Stalina, Hitlera i Putina w ciągu ostatnich 100 lat była kontrola zasobów surowcowych Donbasu.

I tak powstała większość ruskojęzyczna.I chociaż Donbas na powierzchni zostają  gruzy i ruiny, to ich skarby są głęboko pod ziemią o wartości wielokrotnie większej,  aniżeli dokonane zniszczenia na powierzchni,które  można odbudować...

Ale co do innych cudowności tych osławionych minerałów,to taka nawijanka- jak dla arabów - u Allaha zastęp cudownych i rozkosznych hurys...po chwalebnym poświęceniu...Też myślę ,ze podłoże polityki USA ---obecnej tkwi gdzie indziej..........

zaloguj się by móc komentować

peter15k @BTWSelena 5 marca 2025 12:46
5 marca 2025 14:44

No proszę ruscy wypuszczają fejki przeciwko BlackRock.  Oznacza to że ruskim BlackRock się nie podoba . Do czego to doszło, że USA musi wejść w koalicję z Rosją aby pokonać coś czego w zasadzie nie widać. Czym więc jest to tajemnicze "coś"  co nie musi mieć armii aby podbić inny kraj  i na jedno słowo zginają sie kolana prezydentów i premierów całego globu. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 5 marca 2025 14:32
5 marca 2025 15:14

W Donbasie nie było mniejszosci nieruskojezycznej. Wszyscy tamtejsi  mieszkańcy byli ruskojęzyczni, z wyjątkiem cudzoziemskich najemników zwerbowanych na wojnę. Ale ci ostatni nie byli stałymi mieszkańcami, więc ich się nie zalicza do tej puli.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 5 marca 2025 15:14
5 marca 2025 17:13

Owszem panie Stanisławie.Obecnie ruskojęzyczna ludność w Donbasie  to 93%...,ale ja pisałam o czasach Stalina ,gdzie gdzie mieszkało np w 1926r Rosjan 56,55% ,reszta to 9 innych nacji,jak podaje spis ZSRR,sorry jeżeli przyjmiemy za pewnik ,że nie ściemniają. I tak łaski inne nacje nie robili,bo musieli opanować język.

I z pewnością ma pan rację,dzisiaj tylko najemnicy nie poczuwają się do obowiązku ruskojęzyczności i nikt ich nie zalicza do puli...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 5 marca 2025 14:44
5 marca 2025 17:21

BlackRock znosi złote jaja--- już bez macania Peterze,gdzie tylko siądzie na grzędzie. I trzeba dobrego lisa,aby ich wybrać z kurnika. Tak więc coraz nowy kogut zajmuje się opieką...i pieje chwacko... strosząc pióra...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 5 marca 2025 17:13
5 marca 2025 18:11

To są odrębne  kwestie, czyli "narodowość" a "języczność". Przykladowo, Jakut czy Czukcza, którzy żyłliby w Donbasie, aby móc tam funkcjonować,  musieliby na co dfzień posługiwać się językiem  rosyjskim.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 5 marca 2025 18:11
5 marca 2025 18:56

Ehhh.. Stanisławie..mi akurat nie musi pan wykazywać tej różnicy.Zdradzę panu tajemnicę,bo za męża mam Litwina z polskim paszportem i spolszczonym nazwiskiem.Jest dwujęzyczny aż do bólu w mowie i piśmie. Już wiekowy ,ale przez sen przeklnie "se" po litwewsku ,a nie po polsku,chociaż już wykształcenie w polskich szkołach kończył....

Powód był prosty,jak wodzusiowie dzielili granice,to Rodziny były gonione w te i wew te strony.Jak się ktoś stawiał to na Sybirek zapraszali,zwłaszcza podejrzanych kułaków,którzy za dużo ziemi mieli... To były takie przypadki,że na wołowej skórze trzeba by opisać..

I tak to Rodzice,nie tylko mojego małżonka ... skórę ratowali...nie będę już  wspominała co się stało ze stryjami mojej matki (oficerowie),bo znów pan mnie poczęstuje rusofobią...Każdy tam coś ma w życiorysie,prawda?

zaloguj się by móc komentować

Mingus @z-daleka 4 marca 2025 19:03
5 marca 2025 19:01

A skąd Pan wie że nie wiem?  :)  jeżeli ktoś nie rozumie co to jest zdefraudowanie a czym jest rekompensata /asekuracji ,  2 razy wskazywałem ze wykładowca którego słucha p. Peter15K nie rozróżnia fed od knox i innych spraw?   I nazywa mnie ignorantem, śmiech na sali.  Pozdr dla obu Panow. Wysprzeglam się tu :)

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować