-

stanislaw-orda : outsider z wyboru

Komentarze użytkownika

@GRU=UPA (15 marca 2025 23:57)

Za Jasia Fasolę.

To było jeszcze w RON przed pierwszym zaborem, wiec nie ucz ojca itede.

stanislaw-orda
17 marca 2025 20:59

@GRU=UPA (15 marca 2025 23:57)

Ty się zastanowiłeś i wyszedł ci z tego ambaras.

stanislaw-orda
17 marca 2025 20:56

@GRU=UPA (15 marca 2025 23:57)

Hajdamaczyna nie była "za cara".

stanislaw-orda
17 marca 2025 19:24

@GRU=UPA (15 marca 2025 23:57)

Moim celem w ciągnięciu tej  było doprowadzenie do momentu, kiedy OD  wyrazi  jasną i jednoznaczną deklarację.

Ale chybajest zdania, że to  jeszcze nie jest "ta" pora.

 

stanislaw-orda
17 marca 2025 19:22

@O wiele łatwiej pozyskać pieniądze za pomocą żołnierzy niż żołnierzy za pomocą pieniędzy (16 marca 2025 07:33)

Pełnomocnik mógł swoje stanowisko w przedmiotowej kwestii przedstawić wcześniej, czyli np. dzień przed datą przesłuchania.
Zapewne nie zakładał, iż nie otrzyma  zgody na swoją  obecność w trakcie  procedury  przesłuchania.

stanislaw-orda
17 marca 2025 16:43


@O chodzeniu w zaparte, sprzedaży odpustów i naprawdę ciemnych interesach (17 marca 2025 08:47)

A niby z kogo składa się owa hierarchia KR-K w Polsce?

Jakie szkoły pokończyli i na jakich zasadach programowych i jakim treściami medialnymi  nasiąkli?

Z jakimi środowiskami im "po drodze" i z jakimi politykami lokalnymi i centralnymi daje się załatwiać wazne dporaxne interesy?

Toz to tylko ludzie zyjacy tu i teraz , a nie jakies wydumane abstrakcje, które cos tam "powinny" robic, tylko nikt nie wie jak i z kim. Oraz  za co, żeby nie napisac po co.

 

 

stanislaw-orda
17 marca 2025 11:01

@GRU=UPA (15 marca 2025 23:57)

Kpisz czy o drogę pytasz?

Jaki znowu 1941 rok?

W którym roku  była "rzeź wołyńska"?

Twoje krętactwo stało się uciążliwe ponad miarę. Nie widzę sensu w dawaniu Ci nowych okazji do jego uprawiania.

To nie moja notka, więc niby dlaczego miałyby mnie  obchodzić wynikle z niej  fantasmagorie.

stanislaw-orda
17 marca 2025 09:11

@GRU=UPA (15 marca 2025 23:57)

Kto zajął te majatki i pola po pomordowanych? W 1943 r. nie było pewności, czy włądza sowiecka się ostaniei, ewentualnie, w jakiej formie.

To że potem ziemie te trafiły do puli kołchozowej, a kolaboranci niemieccy z UPA schronili się za Atkantyk to są późniejsze realia. Przecież  takiego finału nie uwzględniali w swoich w planach. Plan był zbudowany o koncepcję, że rychło zostanie zawarty pokój pomiędzy Sowietami a Niemcami, a Ukraina powstanie od Kaukazu po San. Oczywiście bez Polaków i Żydów.

stanislaw-orda
17 marca 2025 08:34

@GRU=UPA (15 marca 2025 23:57)

Jaką korzyść? No jakże to?

Przeciez zajęli pola i majątki wymordowanych polskich mieszkańców oraz te ich domostwa, których nie spalili.

*********

Jak desperat bronisz przegranej sprawy. W imię czego, że zapytam.

stanislaw-orda
17 marca 2025 06:47

@GRU=UPA (15 marca 2025 23:57)

Owszem, staram się.

stanislaw-orda
16 marca 2025 22:15


@GRU=UPA (15 marca 2025 23:57)

To co chcę powiedzieć, to mówię.

I jestem przekonany, że mówię  to w poprawnej polszczyźnie.

Toteż nie usiłuj tego tłumaczyć z polskiego na "twoje".

stanislaw-orda
16 marca 2025 20:53

@GRU=UPA (15 marca 2025 23:57)

Nikt tu  tego nie czytał. Poza mną.

Zdarzało się, że zgłaszali się ochotnicy.

stanislaw-orda
16 marca 2025 19:05

@GRU=UPA (15 marca 2025 23:57)

Czyli na własną rękę nic a nic? Że niby sami z siebie do tzrech nie potrafili zliczyć.

Tylko czemu tak ochoczo dawali się najmować do pogromów i ludobójstw?

A rzeź hunmańska? Tam tez potrzebowali pomocników?

https://stanislaw-orda.szkolanawigatorow.pl/pisz-do-mnie-na-berdyczew-1

vide: przypis nr 5 "Hajdamaczyna"

Dłużej w podobnej manierze nie ma sensu rozmawiać.

stanislaw-orda
16 marca 2025 19:02

@GRU=UPA (15 marca 2025 23:57)

No to poczytaj Wasilija Grossmana "Życie i los".

Dowiesz się  kto pomagał Niermcom w likwidacji berdyczewskich Żydów . Oraz w innych miejscowościach.

Twoje "wybielanie" Ukraińców to chyba rodxaj jakiejś religii.

Czyją więc jesteś onucą, chyba że , póki co, tylko do tego aspirujesz?

stanislaw-orda
16 marca 2025 18:28

@GRU=UPA (15 marca 2025 23:57)

Nie. Ty za dużo myślisz, a precyzyjniej zmyślasz, bo nie chciałem napisać, że  wymyślasz,  gdyż zabrzmiałoby  to dwuznacznie.

stanislaw-orda
16 marca 2025 18:22

@GRU=UPA (15 marca 2025 23:57)

To co chciałem ppowiedzieć, to powiedziałem. Nie odpowiadam za to, co kto usłyszał, bo to działka lekarza laryngologa.

stanislaw-orda
16 marca 2025 18:19

@GRU=UPA (15 marca 2025 23:57)

Oczywiście, wszak tam równiez zyją w dobrobycie.
Podobnie jak i u nas, czyli tylko niektórzy.

Twoje  wnioskowanie przestaje być śmieszne.

stanislaw-orda
16 marca 2025 17:53

@GRU=UPA (15 marca 2025 23:57)

Gdzie Rzym, a gdzie Krym.
UPA nie szkodziła także Warszawie. Wez mapę i policz odległości w km. Na konnych furmankach nie dałoby sie dojechać ani tu ani tam.

Przy okazji wspomnę o jednym z tych najwazniejszych z "Rosjan" odpowiedzialnych za "gołodomor", także na Ukrainie.

To Lazar Mojsiejewicz Kaganowicz syn Mojsieja Herszowicza, urodzony w 1893 r. w podkijowskich Kabanach (nie znajdziesz na mapie, bo  już od dawna nie ma tej wioski pod tą nazwą).

22 października 1932 r. Biuro Polityczne Komitetu Centralnego Wszechzwiązkowej Komunistycznej Partii Bolszewików (b) z inicjatywy Stalina podjęło decyzję o utworzeniu komisji nadzwyczajnych na Ukrainie i w regionie Północnego Kaukazu w celu zwiększenia zakupów zboża. Komisją na Ukrainie ...

stanislaw-orda
16 marca 2025 17:45

 Poprzednia  Strona 20 na 757.    Następna